    From: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Co to jest?
    Date: Sat, 30 Aug 2014 07:28:42 +0200

    Marek wrote in <news:ltfa0s$hsi$1@node1.news.atman.pl>
    > Jak nazywa się gruba platforma (blok?) dystansowa instalowana między
    > aparatem a np. szybkozłączką w statywie?

    Troche zdystansowac aparat mozesz przy pomocy redukcji 1/4" na 3/8" +
    redukcja odwrotna (z gwintem wewnetrznym 3/8" na spodzie i zewnetrznym 1/4"
    na gorze).
    Mniej, wiecej
    http://muzyczny.pl/142745_KM-redukcja-gwintu-388243-
    do-148243.html
    choc mam taka o troche szerszej (stabilniejszej) podstawie.
    Kilka takich kompletow moze rozwiazac sprawe, choc pewnie zmniejszysz
    sztywnosc zestawu.

    Do szyny nastawczej mozesz wkrecic kolejna glowice fotograficzna (bedziesz
    potrzebowal redukcje 1/4" na 3/8").

    Sa zaciski z szybkozlaczka wkrecane do 1/4", np Cullmann MAGNESIT MX465
    www.youtube.com/watch?v=FcgEkh6P5SA
    czy Fotopro QAL-500
    www.scvphotoideas.com/2011/08/fotopro-qal-500-5cm-qu
    ick-release-clamp.html

    Jesli chcesz wykonac "dystansowiec" samodzielnie, sruby i nakretki calowe
    znajdziesz np tu www.wiking.krakow.pl/wyroby-calowe

    Ciekawostka.
    W podstawie adaptera Baader Microstage 6030 powinno byc gniazdo 1/4". Da
    sie nim plynnie regulowac odleglosc platformy ze sruba foto od tegoz
    mocowania. Niestety to rozwiazanie nie sprawdzi sie raczej z duzymi
    aparatami.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info