  • 1. Data: 2014-08-25 14:25:59
    Temat: Co to jest?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Jak nazywa się gruba platforma (blok?) dystansowa instalowana między
    aparatem a np. szybkozłączką w statywie? Chodzi o to, że mam potrzebę
    zainstalowania aparatu na szynie nastawnej obiektywem wzdłuż tej szyny.
    Obiektyw wykracza sporo poza obrys body aparatu więc muszę zainstalować
    aparat w pewnej odległości od szyny.

    Gdzie to można kupić?

    Przykład:
    http://allegro.pl/szyna-nastawcza-krzyzowa-przekladn
    ia-makro-w-wa-i4508555189.html

    Chodzi o element zainstalowany na szczycie tej szyny.

    Marek

  • 2. Data: 2014-08-30 07:28:42
    Temat: Re: Co to jest?
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Marek wrote in <news:ltfa0s$hsi$1@node1.news.atman.pl>
    > Jak nazywa się gruba platforma (blok?) dystansowa instalowana między
    > aparatem a np. szybkozłączką w statywie?

    Troche zdystansowac aparat mozesz przy pomocy redukcji 1/4" na 3/8" +
    redukcja odwrotna (z gwintem wewnetrznym 3/8" na spodzie i zewnetrznym 1/4"
    na gorze).
    Mniej, wiecej
    http://muzyczny.pl/142745_KM-redukcja-gwintu-388243-
    do-148243.html
    choc mam taka o troche szerszej (stabilniejszej) podstawie.
    Kilka takich kompletow moze rozwiazac sprawe, choc pewnie zmniejszysz
    sztywnosc zestawu.

    Do szyny nastawczej mozesz wkrecic kolejna glowice fotograficzna (bedziesz
    potrzebowal redukcje 1/4" na 3/8").

    Sa zaciski z szybkozlaczka wkrecane do 1/4", np Cullmann MAGNESIT MX465
    www.youtube.com/watch?v=FcgEkh6P5SA
    czy Fotopro QAL-500
    www.scvphotoideas.com/2011/08/fotopro-qal-500-5cm-qu
    ick-release-clamp.html

    Jesli chcesz wykonac "dystansowiec" samodzielnie, sruby i nakretki calowe
    znajdziesz np tu www.wiking.krakow.pl/wyroby-calowe

    Ciekawostka.
    W podstawie adaptera Baader Microstage 6030 powinno byc gniazdo 1/4". Da
    sie nim plynnie regulowac odleglosc platformy ze sruba foto od tegoz
    mocowania. Niestety to rozwiazanie nie sprawdzi sie raczej z duzymi
    aparatami.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2014-08-30 10:09:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ciekawostka.

    warto pamietaqc o tym , ze wszelkie plyty dystansowe , dodakowe zlaczki zwiekszaja
    odleglosci, a tym samym ramie dzialania sil - czyli momenty sil rosna.
    Uklad staje sie coraz mniej stabilny. Ma to znacznie, jezeli zalezy nam na precyzji ,
    czyli fotografujac b dlugimi ogniskowymi , lub skladajac panoramy.

    Z tego wzgledu usunalem wszelki zbedne zlaczki, plyty dystansowe . pozostawilem tylko
    te , dla ktorych rzyko popelnienia bledu jest mniejsze niz gdyby ich nie bylo -
    czyli tylko jedna i to z na stale zamocowana plytka do aparatu , chcac uniknac za
    kazdym razem bledow mocowania plytki.

  • 4. Data: 2014-08-30 12:01:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-30 07:28, astro pisze:
> [...]
    >
    > Troche zdystansowac aparat mozesz przy pomocy redukcji 1/4" na 3/8" +
    > redukcja odwrotna (z gwintem wewnetrznym 3/8" na spodzie i zewnetrznym 1/4"

    A może tak:

    http://allegro.pl/gwintownik-w-1-4-cala-w-wysylka-2-
    4h-1-i4526237514.html

    Do tego odpowiednia narzynka i sam sobie robisz co chcesz.

    P.P.

  • 5. Data: 2014-08-30 21:04:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-30 12:01, Paweł Pawłowicz pisze:

    > A może tak:
    >
    > http://allegro.pl/gwintownik-w-1-4-cala-w-wysylka-2-
    4h-1-i4526237514.html

    > Do tego odpowiednia narzynka i sam sobie robisz co chcesz.

    Hmmm... myślisz żeby kupić jakąś szybkozłączkę do głowicy, która zawiera
    odpowiednio duży fragment powierzchni możliwy do nawiercenia i
    nagwintowania?

    Marek

  • 6. Data: 2014-08-30 21:32:50
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]

    > Troche zdystansowac aparat mozesz przy pomocy redukcji 1/4" na 3/8" +
    > redukcja odwrotna (z gwintem wewnetrznym 3/8" na spodzie i zewnetrznym 1/4"

    Próbowałem coś takiego. Sęk w tym, że to mało stabilne rozwiązanie.
    Odkręca się gdy kadrujemy w pionie z ciężkim obiektywem. Musi być stopka
    zwiększająca powierzchnię cierną pod aparatem.

    > Do szyny nastawczej mozesz wkrecic kolejna glowice fotograficzna (bedziesz
    > potrzebowal redukcje 1/4" na 3/8").

    To rozwiązanie też biorę pod uwagę ale jako ostateczność - powstaje z
    tego zabawna konstrukcja. Mam dość duże głowice :-)

    > Sa zaciski z szybkozlaczka wkrecane do 1/4", np Cullmann MAGNESIT MX465
    > www.youtube.com/watch?v=FcgEkh6P5SA

    To byłby strzał w dziesiątkę. Cena 220zł ostudziła mój entuzjazm. To już
    lepiej głowicę kupić z tą platformą dystansową :-(

    > czy Fotopro QAL-500
    > www.scvphotoideas.com/2011/08/fotopro-qal-500-5cm-qu
    ick-release-clamp.html

    O właśnie! Wraz z elementem P60. To byłoby to, czego mi trzeba.
    Znalazłem w sprzedaży tylko P60 na Ceneo. Ale poszukam jeszcze.

    > Jesli chcesz wykonac "dystansowiec" samodzielnie, sruby i nakretki calowe
    > znajdziesz np tu www.wiking.krakow.pl/wyroby-calowe

    Jak się nie uda inaczej, to pewnie będę coś musiał samodzielnie zbudować...

    Marek

  • 7. Data: 2014-08-31 00:50:41
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Marek wrote:
    > To byłby strzał w dziesiątkę. Cena 220zł ostudziła mój entuzjazm. To
    już
    > lepiej głowicę kupić z tą platformą dystansową :-(

    Znalazlem jeszcze podstawki Sunwayfoto DDC-42i oraz DDY-64i
    http://foto-tip.pl/pl/statywy-glowice/sunwayfoto.htm

    Mozesz tez kupic kolejna glowice fotograficzna - rotator panoramiczny np
    Benro PC-0, PC-1, Sunwayfoto DDP-64S czy DDP-64M, ktore przy okazji
    wykorzystasz jako "dystansowiec".
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 8. Data: 2014-08-31 11:19:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-30 21:04, Marek pisze:

    4h-1-i4526237514.html

    > Hmmm... myślisz żeby kupić jakąś szybkozłączkę do głowicy, która zawiera
    > odpowiednio duży fragment powierzchni możliwy do nawiercenia i
    > nagwintowania?

    Raczej pogrzebać w "przydasiach" za kawałkiem metalu :-)
    Zawsze istnieje ewentualność wydania kupy kasy po to tylko, aby
    stwierdzić, że to Cię nie rajcuje. Wyznaję zasadę: "kupuj tylko to, co
    jest Ci naprawdę potrzebne".

    P.P.

  • 9. Data: 2014-08-31 11:39:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-31 11:19, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > Zawsze istnieje ewentualność wydania kupy kasy po to tylko, aby
    > stwierdzić, że to Cię nie rajcuje. Wyznaję zasadę: "kupuj tylko to, co

    Racja :-D W tej branży kawałek metalu to 10x tyle co ten sam kawałek
    metalu w innej :-D Pomajsterkuję zatem.

    Marek

  • 10. Data: 2014-08-31 11:53:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-31 00:50, astro pisze:

    > Mozesz tez kupic kolejna glowice fotograficzna - rotator panoramiczny np
    > Benro PC-0, PC-1, Sunwayfoto DDP-64S czy DDP-64M, ktore przy okazji
    > wykorzystasz jako "dystansowiec".

    O! Dziękuję :-) Tu przynajmniej zaciski dostępne są w komplecie z
    płytkami do nich. To rozwiązuje temat :-)

    Marek