    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Co to jest?
    Date: Sat, 30 Aug 2014 21:32:50 +0200

    W dniu 2014-08-30 07:28, astro pisze:

    > Troche zdystansowac aparat mozesz przy pomocy redukcji 1/4" na 3/8" +
    > redukcja odwrotna (z gwintem wewnetrznym 3/8" na spodzie i zewnetrznym 1/4"
    > na gorze).
    > Mniej, wiecej
    > http://muzyczny.pl/142745_KM-redukcja-gwintu-388243-
    do-148243.html

    Próbowałem coś takiego. Sęk w tym, że to mało stabilne rozwiązanie.
    Odkręca się gdy kadrujemy w pionie z ciężkim obiektywem. Musi być stopka
    zwiększająca powierzchnię cierną pod aparatem.

    > Do szyny nastawczej mozesz wkrecic kolejna glowice fotograficzna (bedziesz
    > potrzebowal redukcje 1/4" na 3/8").

    To rozwiązanie też biorę pod uwagę ale jako ostateczność - powstaje z
    tego zabawna konstrukcja. Mam dość duże głowice :-)

    > Sa zaciski z szybkozlaczka wkrecane do 1/4", np Cullmann MAGNESIT MX465
    > www.youtube.com/watch?v=FcgEkh6P5SA

    To byłby strzał w dziesiątkę. Cena 220zł ostudziła mój entuzjazm. To już
    lepiej głowicę kupić z tą platformą dystansową :-(

    > czy Fotopro QAL-500
    > www.scvphotoideas.com/2011/08/fotopro-qal-500-5cm-qu
    ick-release-clamp.html

    O właśnie! Wraz z elementem P60. To byłoby to, czego mi trzeba.
    Znalazłem w sprzedaży tylko P60 na Ceneo. Ale poszukam jeszcze.

    > Jesli chcesz wykonac "dystansowiec" samodzielnie, sruby i nakretki calowe
    > znajdziesz np tu www.wiking.krakow.pl/wyroby-calowe

    Jak się nie uda inaczej, to pewnie będę coś musiał samodzielnie zbudować...

    Marek