-
Data: 2019-07-12 12:50:16
Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-07-11 o 02:24, Marcin Debowski pisze:
> On 2019-07-10, robot <a...@o...pl> wrote:
>> W dniu 2019-07-10 o 11:46, Marcin Debowski pisze:
>>> On 2019-07-10, robot <a...@o...pl> wrote:
>>>> No może taki filmik, tak na szybko.
>>>>
>>>> https://youtu.be/RNFesa01llk
>>>
>>> Sorry, ale to jest jest peudonaukowy bełkot mający szokować za pomocą
>>> bezsensownych przykładów, typu porównajmy z komorą próżniową NASA,
>>> poepatujmy efektami rozszerzalności cieplnej kilkuset km rury, powiedzmy
>>> coś o jakiejś wysokiej próżni i miedzianych uszczelkach. Dalej już nie
>>> dałem rady.
>>>
>> No i tego się obawiałem. Uprzedzałem, że nie mam czasu szukać lepszych
>> filmików. Jeżeli temat Cię interesuje - szukaj informacji sam. Chyba
>> że znasz się na tej technologii i twierdzisz, że hyperloop jest dobrym
>> pomysłem. Twierdzisz tak?
>
> Znam koncept i nie wydaje mi się jakoś technicznie niemożliwy czy nawet
> ekstra trudny w realizacji. Zresztą jak zerkniesz do "głupiej"
> Wikipedii, sekcja "Criticism" to tam nic nie ma nt. problemów które tak
> się chętnie podnosi. Nie ma bo to sa oczywiste problemy ale jak
> najbardziej rozwiązywalne. Problemem może być terroryzm, układanie na
> terenach sejsmicznych, szybkq ewakuacja pasażerów, ale nie
> rozszerzalność cieplna rury czy jej odporność na zgniatanie ciśnieniem
> atmosferycznym.
Na wiki tak piszą:
"The Hyperloop resembles a vactrain system but operates at approximately one millibar
(100 Pa) of pressure"
Czy to jest łatwe do zrealizowania w rurze łączącej miasta?
Ja się nie znam, dlatego pytam.
(Wiem wiem. Wikipedia to potwarz na tej grupie, oraz jest głupia.)
>
> Musk jaki jest każdy widzi, ale trudno mu odmówić braku parcia do przodu
> i realizacji swoich pomysłów. Tesla zdaje się budziła podobne emocje,
> prywatne programy kosmiczne również. I co? Robi swoje, wychodza błędy
> ale idzie do przodu.
>
> Co do kosztów to nie mam pojęcia, ale byłbym ostrozny z twierdzeniami,
> że pomysł nie ma szans bo te koszty sa czy mogą być potencjalnie
> wysokie.
>
Teraz coś czytałem, że Musk nie jest już w żaden sposób związany z hyperloop.
Ale pewności nie mam.
Niemniej chyba jest za wcześnie, żeby coś oceniać, biorąc pod uwagę
mały stopień zaawansowania tego przedsięwzięcia.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.07.19 14:23 Konrad Anikiel
- 12.07.19 19:31 WM
- 12.07.19 19:35 Konrad Anikiel
- 12.07.19 20:10 WM
- 16.07.19 01:10 Pawel \"O'Pajak\
- 16.07.19 10:47 robot
- 16.07.19 11:26 J.F.
- 16.07.19 12:55 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=