  • 11. Data: 2004-01-31 13:04:21
    Temat: Re: Co wy na to?
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org.usunto>

    On Sat, 31 Jan 2004 12:38:09 +0000, Robert Rędziak wrote:

    > I co zrobić z tymi, którym przemieszczenie ikonki ,,Internet'' w
    > inne miejsce na pulpicie, powoduje generowanie spazmów o treści
    > ,,Internet mi się zepsuł!!!''? ;>
    >
    > .r
    Nie dawać internetu wogóle.
    To tak jak z samochodem - ogólnie prosta sprawa ale niektórzy się do
    tego nie nadają - a robie nie na siłe - i takie mamy efekty ..
    --
    Regards M.J.

  • 12. Data: 2004-01-31 13:42:28
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Sat, 31 Jan 2004 14:04:21 +0100, Marcin Jurczuk
    <s...@s...eu.org.usunto> wrote:

    > Nie dawać internetu wogóle.

    To by było za proste. Niestety jest to niemożliwe. Zaraz
    podniosą się głosy o ograniczaniu wolności, etc.

    > To tak jak z samochodem - ogólnie prosta sprawa

    Tak i nie. Skłaniałbym się jednak ku nie, ale to temat na inną
    grupę ;)

    .r
    _____________
    robert rędziak jid: rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL GK Śnieżka ST
    i'm gonna send him to outer space, to find another race

  • 13. Data: 2004-01-31 14:54:38
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2004-01-31 13:21, Andrzej P. Wozniak napisal(a):

    > Osoba podpisana jako MSZ <m...@k...pmp.com.pl> w artykule

    > I The Baty też.
    > I wszystkie przeglądarki www i edytory tekstowe.

    I Windows razem z Gatesem, co sobie będziemy żałować.

    [...]

    > Potem przyjdzie kolej na następne programy, a później skasujemy też
    > Google, Niusy Onetu i dostęp z Gazety zamiast tłuc luserów po łapach za
    > klikanie, na co popadnie.

    Jak im skasujemy OE i IE, ich klikanie będzie miało znacznie słabsze efekty.

    A usenet możemy zostawić, jakoś nie widziałem (przynajmniej ostatnio)
    robactwa, które by się tamtędy roznosiło.

    Tak bardziej na poważnie, to może providerzy powinni dołaczać do
    sprzedawanych usług (szczególnie DSL) jakiegoś antywirusa? W hurcie mogliby
    kupić za grosze (które i tak by klient zapłacił).

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,

  • 14. Data: 2004-01-31 16:08:08
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    <news:rjfgvb.brh.ln@localhost> pisze:

    > Jak im skasujemy OE i IE, ich klikanie będzie miało znacznie słabsze
    > efekty.

    Nieprawda. Klikacz pozostaje kilkaczem niezależnie od używanych programów.
    Nawet jeśli efekty osłabną, to tylko chwilowo. Potem klikacze wypromują
    nowych liderów pośród przeglądarek, programów pocztowych i czytników i tam
    zacznie się szukanie dziur.

    > A usenet możemy zostawić, jakoś nie widziałem (przynajmniej
    > ostatnio) robactwa, które by się tamtędy roznosiło.

    Za to pliki grup dyskusyjnych na dysku są idealną pożywką z adresami dla
    tegoż właśnie robactwa. A używanie Googli do przeszukiwania archiwów
    dorzuca do tego mnóstwo adresów w plikach html z rezultatami wyszukiwania.

    > Tak bardziej na poważnie, to może providerzy powinni dołaczać do
    > sprzedawanych usług (szczególnie DSL) jakiegoś antywirusa? W hurcie
    > mogliby kupić za grosze (które i tak by klient zapłacił).

    Tak bardziej poważnie, to może zaczęli by dostarczać firewalle i edukować
    użytkowników (również w zakresie antyspamowym)? Antywirus jest na ostatnim
    miejscu...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)
    Harbour - 32-bitowy kompilator Clippera - już v.0.43 free software

  • 15. Data: 2004-01-31 17:49:36
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    MSZ <m...@k...pmp.com.pl> wrote:
    > A usenet możemy zostawić, jakoś nie widziałem (przynajmniej ostatnio)
    > robactwa, które by się tamtędy roznosiło.

    Ostatnio to chyba Swen/Gibe. Całkiem duży problem był dla niektórych.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 16. Data: 2004-01-31 19:10:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl> writes:

> [...]
    > klikacze wypromują nowych liderów pośród przeglądarek, programów
    > pocztowych i czytników i tam zacznie się szukanie dziur.

    Czy w ogole trzeba szukac dziur? Jesli wirus przychodzi jako zalacznik
    .zip zawierajacy plik .exe, i do tego nie doklada zadnego skryptu
    wykorzystujacego bugi OE, tylko po prostu liczy na to, ze luser
    kliknie "rozpakuj" i "uruchom" - i biedna ofiara klika...

    No to co tu jeszcze do tego dodac?

    MJ

  • 17. Data: 2004-01-31 19:11:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    MSZ <m...@k...pmp.com.pl> writes:

    > To by trzeba też wyjaśnić autorom antywirusów, że powinni dawać
    > jakiś znacznik przy wykryciu, że dany wirus fałszuje From. Nie można
    > kasować wszystkich maili z wirusami bez raportowania tego.

    Mozna 8-)

    > Obecnie mam w mimedefangu ręcznie wpisaną listę, co uwalać bez
    > odsyłania - to nie jest idealne rozwiązanie...

    I naprawde spotykasz jeszcze jakies wirusy doklejone do prawdziwych
    listow?

    MJ

  • 18. Data: 2004-01-31 21:17:28
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w artykule
    <news:2n7jz82au9.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl> pisze:

    > Czy w ogole trzeba szukac dziur?

    Nie miałem na myśli wyłącznie dosłownych dziur w programach, ale i w
    świadomości, chociaż...

> [...]
    > wykorzystujacego bugi OE, tylko po prostu liczy na to, ze luser
    > kliknie "rozpakuj" i "uruchom" - i biedna ofiara klika...

    W tym przypadku jednak jest dziura-niedziura w GUI, bo to exe w nazwie
    jest po baaaaardzo wielu spacjach i pełna nazwa pliku nie mieści się w
    polu na nią przeznaczonym. Końcowego exe nie widać mimo wyłączenia
    ukrywania znanych rozszerzeń. Dobrze przemyślane GUI podawałoby nazwę z
    ostatnimi znakami po wielokropku, np.:
    myphoto.jpg ... .exe

    > No to co tu jeszcze do tego dodac?

    Dodać oszustwo: Plik exe ma ikonę, jaka jest w WinXP przypisana plikowi
    JPG. Użytkownik klika na rozpakowany plik w przeświadczeniu, że jest to
    obrazek z panienką.
    To jest ten sam sposób myślenia, który objawia się w czytaniu wszystkich
    maili ze spamem, zaś twórcy ostatnich wirusów są chyba po kursach
    spamerskiego marketingu.

  • 19. Data: 2004-01-31 23:13:02
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org> wrote in

    > A co ma zezulec do zipa z robalem, którego luseria uruchamia
    > ,,tom łapom''?

    tego konkretnego uruchamia w slusznej sprawie ! :)

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://kiti.pulse.pdi.net/qv30/

  • 20. Data: 2004-01-31 23:51:24
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2004-01-31 20:11, Michal Jankowski napisal(a):

    > Mozna 8-)

    Może inaczej... można ale mi nie wolno :-)

    > I naprawde spotykasz jeszcze jakies wirusy doklejone do prawdziwych
    > listow?

    Czasem gdzieś wypłynie jakiś staroć z ery przedinternetowej... i to w "Bardzo
    Ważnym" mailu.