  • Data: 2020-02-15 20:32:24
    Temat: Re: Cofanie liczników!
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-02-15 19:32, RadoslawF wrote:
    > Jakby ustawodawcy zależało aby robił zdjęcie to byłby taki zapis.

    Właśnie.

    > Znam przypadki kiedy po zatrzymaniu pojazdu do kontroli i sprawdzeniu > licznika
    właściciel potrafił wyjaśnić skąd niezgodność.

    ja też

    > I auta nikt nie zabierał.
    > W przypadkach w których nikt nic nie wiedział auto policja zatrzymała.

    Gdybym nie drukował historii swojego pojazdu i nie zainteresował się
    wyjaśnieniem błędu to też nie byłbym w stanie wyjaśnić dlaczego mam na
    liczniku 200 kkm mniej niż zapisano w CEP. Tak że to średnio mnie takie
    bajanie uspokaja.

    proszę bardzo - z mojej gminy i pewnie mojej skp - z dużym
    prawdopodobieństwem ofiara tego samego błędu:

    "Jednak prawdziwy niechlubny rekord padł w poniedziałek, 6. stycznia. W
    samochodzie mieszkańca gminy Gogolin wskazania drogomierza była zaniżone
    aż o 185 tys. kilometrów!

    - Kierowcy wszystkich kontrolowanych przez policjantów ruchu drogowego
    pojazdów nie potrafili wyjaśnić, dlaczego stany liczników są niższe niż
    te odnotowane i zarejestrowane w bazie CEPiK w 2019 roku - informuje
    policja z Krapkowic w komunikacie prasowym."

    https://gp24.pl/nowe-uprawnienia-policji-2020-sa-juz
    -kary-za-cofniete-liczniki-niechlubny-rekordzista-mi
    al-krecony-licznik-o-185-tys-km/ar/c1-14700133

    > To kupujący ma dostęp do historii pojazdu?

    Jak długo żyję to nie widywałem przypadków w których kupujący jest
    zmuszany do zakupu auta które mu nie odpowiada i to zarówno pod względem
    historii jak i wyposażenia.

    Jeżeli sprzedający nie udostępnia podstawowych informacji o pojeździe
    przed podpisaniem umowy to można zrezygnować z zakupu bądź - jeżeli mamy
    żyłkę hazardzisty - zaproponować cenę w której traktujemy to jako przygodę.

    Np. ja osobiście nie kupiłbym pojazdu z nieznaną historią za więcej niż
    50% "ceny rynkowej".