  • 11. Data: 2010-11-07 17:11:40
    Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości:

    > Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
    > zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
    > Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
    > te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.

    Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko
    symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który
    jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol
    nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
    internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

    > Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
    > oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

    Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
    oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL itd.), z
    CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).

    > Pozdr

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 12. Data: 2010-11-07 17:38:01
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości:

    > Zalety CR
    > - Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
    > wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
    > spalania,

    Wtrysk pilotowy nie może zawirowywać powietrze - on ma za zadanie lepiej
    wymieszać ON z powietrzem poprzez wstępne pogrzanie przestrzeni spalania.
    Żaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze
    spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wcześniej
    przez kąt usadowienia zaworu i kanału ssącego i ich kształt....(już nie
    mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym)

    > 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

    Jest jeden wtrysk główny (maininjection)

    > dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący

    Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właśnie redukuje NOx,
    poprawia cichobieżność (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje
    wibracje ukł. krobowo-tłokowego.

    > temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.

    Temperaturę spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. Zaś przed
    nim jest afterinjection, który dopala cząstki stałe

    (*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczą najczęściej silników CR II
    generacji.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 13. Data: 2010-11-07 18:01:35
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
    > internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

    To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem
    nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są
    tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze
    raz...

    > Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
    > oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
    > itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).

    Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny
    przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...

    Pozdr

  • 14. Data: 2010-11-07 18:18:21
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości:

> [...]
    > są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie bagaźnika
    od oznaczeń kodowych silnika.

    > Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś
    > piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...

    Endriu spytał:
    "(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach"

    a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME
    oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z
    tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI NIE da
    się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc zrobiłeś Endriowi
    wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to co odróźnia ten silnik
    od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia _kodowe_ silnika (które
    podałem ripsotując na twój post) a nie miłosierny napis TDI.

    Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o
    oznaczenie kodowe.

    > Pozdr

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 15. Data: 2010-11-07 18:42:09
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze:

    > że co???????????
    > Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
    > zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
    > spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)

    Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
    - Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON
    (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność
    spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:
    - ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych
    reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania,
    - zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu,
    - szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają
    ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie).

    > Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
    > głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.

    Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą
    izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa"

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 16. Data: 2010-11-07 19:53:08
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie
    > bagaźnika od oznaczeń kodowych silnika.

    A o coś innego mogło chodzić? Cytat z pierwotnego posta:
    "JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI"

> [...]
    > miłosierny napis TDI.
    > Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o

    Może masz i racje że o to mu chodziło, tylko trzeba jeszcze ten kod
    pozyskać, z dokumentami jest różnie, w polskim DR brak danych, a szukanie
    numerów silnika z lustereczkiem nie zawsze jest proste. Lepiej wiedzieć
    czego się w danych latach spodziewać i jak rozróżnić poszczególne silniki.

    Pozdr

  • 17. Data: 2010-11-07 20:08:56
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:

    > Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
    > zawsze są to silniki VW),

    Nie zawsze.
    Nie tylko VW stosuje/stosowalo PD.

> [...]
    >
    > Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
    > oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

    W przypadku VW to tak.

    --
    Karolek

  • 18. Data: 2010-11-07 20:15:55
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:

    > Common Rail
    > http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/0
    8/255179811.jpg

    Tak to jest CR.

    > oraz
    >
    > Pompowtryskiwacze
    > http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d7
    6f1e6bc.jpg

    To tez jest CR, a nie PD.

    > Czy do Common Rail jest tak samo wra?liwy na paliwo z?ej jako?ci jak
    > pompowtryskiwacze, czy to mo?e "inna para kaloszy" ?.
    > I czy te wszystkie "I": JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI

    Tak samo wrazliwe.

    > To auta z silnikami sterowanymi uk?adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
    > maj? auta na pompowtryskach).

    Pytasz o oznaczenia na tylnych klapach bagaznikow?
    Jak tak to nie ma takich oznaczen wyrozniajacych systemy wtryskowe.
    Czasami na ciezarowych maja napisane Common Rail.

    --
    Karolek

  • 19. Data: 2010-11-07 20:27:49
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    6f1e6bc.jpg

    > To tez jest CR, a nie PD.

    A to może jakiś rysunek z instalacją PD znajdziesz ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 20. Data: 2010-11-07 20:36:22
    Od: Karolek <d...@o...pl>