  • 21. Data: 2010-11-07 21:29:02
    Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:
    > W w?tku "Wymiana ko?a dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
    > "Czarek Daniluk" zapodali tez? o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
    > pompowtrysk?w.
    >
    > <http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
    owse_thread/thread/2cf2146003ab7e05/945cba68d669d2c2
    ?lnk=raot>

    > Zadzwoni?em do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywi?cie mechanik
    > stwierdzi?, ?e je?eli chodzi o Mercedesa to pompowtrysk?w nie montowano w
    > samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by co? takiego montowano to tylko
    > w modelach oko?o lat 1997-1999 (m?wi? ?e trzeba by to sprawdzi? w
    > katalogach - mocno w?tpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).

    Według książek w Eklasie W210 były 3 rodzaje zasilania w silnikach diesla:

    1. Rozdzielaczowa pompa sterowana elektronicznie,
    2. Rzędowa pompa sterowana elektronicznie,
    3. Wtrysk common rail.

    Pompowtryskiwacze to może i były, ale moim zdaniem w żadnym osobowym
    mercedesie ;) w ciężarowych napewno, a jak w dostawczych, nie wiem.

    Pozdrawiam !

  • 22. Data: 2010-11-09 21:49:48
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Nov 2010 16:09:33 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
    >sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
    >rozkreca sie ja mozolnie.

    Mogę Ci podesłać manuala serwisowego do dilników CR Renaulta, 180
    stron. Mnie się nie chciało szukać.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 23. Data: 2010-11-10 00:00:38
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:
    > Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
    > zawsze są to silniki VW)
    A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
    Toż to są silniki VW :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 24. Data: 2010-11-10 00:03:59
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-11-07 10:05, J.F. pisze:
    > [...] Klienta nie interesuje teoria, tylko ile
    > auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa
    > CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac
    > tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana.
    > No i co ile trzeba je wymieniac :-)

    SŁYSZAŁEŚ różnicę między PW a CR? ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 25. Data: 2010-11-10 00:07:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

    > A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
    > Toż to są silniki VW :-)

    od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
    Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 26. Data: 2010-11-10 00:22:03
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-11-10 00:07, Waldek Godel pisze:

    > od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
    > Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

    3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR)
    ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser,
    Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy
    jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to
    nie CR.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 27. Data: 2010-11-10 00:24:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:22:03 +0100, R2r napisał(a):

> [...]
    > Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy
    > jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to

    VW, VM, co za różnica, klient i tak to łyknie
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engin
    es

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 28. Data: 2010-11-10 00:32:15
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    > od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
    > Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

    Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
    http://www.autowizja.pl/page.php?323

    "SILNIK, UKŁAD JEZDNY

    Pod maską Dodge'a znajdujemy dwulitrowy turbodoładowany silnik
    wysokoprężny. Po amerykańskim samochodzie spodziewalibyśmy się raczej
    sześciocylindrowego benzyniaka z "automatem", ale z myślą o rynkach
    europejskich koncern Chryslera przygotowuje modele w kooperacji z
    producentami z Europy. Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, jest to
    dobrze znana jednostka 2.0 TDI od Volkswagena, tu oznaczona jako CRD.
    Jego parametry - 140 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego..."

    Zapewniam, że to rozwiązanie istnieje nie od wczoraj. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 29. Data: 2010-11-10 00:43:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a):

    > Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
    > http://www.autowizja.pl/page.php?323

    tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
    dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
    Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 30. Data: 2010-11-10 00:48:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-11-10 00:43, Waldek Godel pisze:

    > tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
    > dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
    > Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?

    Nie tylko Avenger, ale - jeśli pamiętasz - ja nie o tym, lecz o tym, że
    nieprawdą jest, że "Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze
    oznaczenie TDI".

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __