  • Data: 2017-04-01 02:29:54
    Temat: Re: Czego nie lubicie jako programiści?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > a) Corncoby [1]
    > [1] https://sourcemaking.com/antipatterns/corncob

    Cholera, nie wiedziałem że to ma swoją nazwę. Ja mówiłem do tej pory, że
    takie osoby po prostu na siłę muszą uzasadniać swoje istnienie... dobrze
    wiedzieć, że ma to swoją nazwę.

    > e) cały przekroj objawów autyzmu wśrod kolegów

    Autystycy są w ogóle bardzo trudni w odbiorze, ale ci prawdziwi,
    zdiagnozowani. U mnie na szczęście takich nie ma.

    > h) brak narzedzi do wizualizacji pamięci (na poziomie obiektów i
    > powiązań) co powoduje ze trywialne fixy mają miesięczna historię debugu

    Wizualizacji pamięci, tzn.?

    > i) dobieranie narzędzi do ideologii przez *większość* programistów i
    > zmuszanie reszty do ich używania

    Masz na myśli jakieś konkretne narzędzia i ideologie?

    > j) no jak to nie wiesz ile ci to zajmie? Liczyc nie potrafisz?

    Tak, wyceny... nigdy nie byłem w tym dobry. Teraz zawsze daję z górką.

    > l) pisanie specyfikacji po implementacji

    Tak, uwielbiam... najlepiej jak jest pisana przez kogoś, kto nie widział
    (już zaimplementowanego) softu na oczy.

    > o) preferowanie narzedzi płatnych i o niejasnej przyszłości nad otwarte

    Tu bardziej o support chodzi. Firma płaci, to firma wymaga.

    > s) "no to o ile procent przyspieszyłeś żebym miał co wpisac w raport?"
    > Kiedy programista zmienia O(n2) na O(n).

    Ogólnie z PM-ami jest... nazwijmy to, "pewien problem". Typu drążenie
    przez 15 minut, na ile procent coś już jest gotowe, bo coś trzeba wpisać.

    Znałem różnych PM-ów, nie poznałem jeszcze myślącego. Nie wiem, może taka
    specyfika.

    > t) komentarze w kodzie które tylko wprowadzają w błąd ale nie wolno ich
    > usuwać bo nie ma innej dokumentacji

    Ogólnie brak dokumentacji...

    > Gdyby zapytac o konkretny język to można dopisać setkę nowych punktów.

    U mnie to głównie C++, czasem C... taka specyfika platformy. Nie żebym
    narzekał, a wprost przeciwnie.

    --
    http://www.chmurka.net/