  • Data: 2018-03-09 08:05:42
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 8 Mar 2018 13:59:23 -0800 (PST), Grzegorz Redlarski
    napisał(a):

    > Dawno, dawno temu, taryfami sterowały zegary z silniczkiem
    > synchronicznym.

    Nawet wtedy byl IMO problem - prad wylacza, zegar sie przestawi ...
    musieli miec jakis mechanizm ustawiania/synchronizacji.

> [...]
    > ostatnie dwa moje liczniki. Obecny spieszy się ok. 10 s na tydzień.
    > Kiedyś pytałem naszego operatora o kilka rzeczy, m.in. o to jak
    > jest z rozliczaniem energii, skoro przełączenia zliczania różnią
    > się od tych zapisanych w taryfie, to na to mi nie odpowiedzieli.
    > Nie dają zgody na podłączenia kabla sterującego z licznika
    > uzasadniając, że można sobie własnym zegarem sterować. Obecnie
    > zegar w liczniku spieszy się o ok. 6 minut. Gdyby się tyle późnił,
    > byłby większy problem. Np. bojler by te 6 minut (a za rok będzie
    > już kilkanaście minut) grzał na wysokiej taryfie.

    Jedni wlaczaja o 22:00, inni wylaczaja o 6:00 :-)
    Moze to celowe dzialanie - niech odbiorca ustawi bezpieczny margines
    ... i nie bedzie gwaltownego skoku.

    > Gdy zajmowałem się synchronizatorami, przyglądałem się wahaniom
    > częstotliwości. Pamiętam, że po podpięciu Polski do UCTE
    > częstotliwość trzymała jak drut! Występowały tylko nieduże wahania
    > fazy. Teraz jest bez porównania gorzej ze stabilnością
    > częstotliwości.

    Mam jeden zegarek od czasow PRL, i przez wiele lat chodzil dobrze,
    dopiero ten ostatnie tygodnie.

    J.