  • Data: 2018-03-09 08:15:21
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 8 Mar 2018 13:48:09 -0800 (PST), Grzegorz Redlarski
    > Raczej nie zostawią opóźnienia. Na razie cieszą się, że opanowali
    > sytuację, choć nie wiadomo czy opanowali w bloku energetycznym
    > Serbia - Macedonia - Czarnogóra, czy mocniej podciągnęli ich z
    > reszty systemu. Problem energetyczny wynikł z problemów
    > politycznych (lokalnych w Kosowie), ale nie podają szczegółów.

    Jedno malenkie Kosowo rozwalilo caly europejski system ?

    > Dla systemu katastrofalne są dopiero odchyłki częstotliwości poza
    > zakres od 47,6 Hz do 52,4 Hz. Wtedy mają zadziałać zabezpieczenia,
    > znaczy odłączać generatory.

    Ale maja ten system stabilizacji, zawsze dzialal dobrze, a teraz nie.

    > Wykresy częstotliwości w czasie znalazłem na stronie:
    > https://www.netzfrequenz.info/
    > Na stronie są linki np. do wykresu z ostatniej godziny itp.
    > Może ktoś wie czy są dostępne skumulowane wartości opóźnienia? Tu znalazłem jakieś
    wykresy:
    > http://www.netzfrequenzmessung.de/aktuelles.htm
    > ale chodzi mi o takie aktualizowane na bieżąco, albo dane w postaci tabeli.

    Michal podal linka
    https://www.swissgrid.ch/swissgrid/en/home/experts/t
    opics/frequency.html

    > Czas skumulowany wyznaczany jest codziennie o 8 rano i jeśli nie
    > przekracza +/-20 s w ogóle się nie przejmują. Jeśli przekroczy ten
    > zakres zmienia się na jedną dobę nastawę częstotliwości systemu o
    > 10 mHz.

    A tu juz 340s i nic.

    J.