eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzestotliwosc sieci › Re: Czestotliwosc sieci
  • Data: 2018-03-09 10:31:48
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5aa24070$0$996$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-03-09 o 08:05, J.F. pisze:
    >>> Dawno, dawno temu, taryfami sterowały zegary z silniczkiem
    >>> synchronicznym.
    >> Nawet wtedy byl IMO problem - prad wylacza, zegar sie przestawi ...
    >> musieli miec jakis mechanizm ustawiania/synchronizacji.
    >
    >Miałem taki zegar sterujący do ogrzewania dwutaryfowego, i prócz
    >silniczka miał on... zegarową sprężynę. I to ona była źródłem
    >napędzania zegarowego chodu. A gdy jej odkręcenie osiągało ustalony
    >poziom, włączał się silniczek, i ją nakręcał "na full".
    >Każdy chyba przyzna, że było to pomysłowe, bo zabezpieczało przed
    >przerwą w dostawie energii, acz nie wiem, ile godzin zapasu to-to
    >dawało.

    Pomysl znany z zegarow samochodowych chyba jeszcze marki Warszawa.
    Sprezyna sie rozkreca i uruchamia elektromagnes, ten silnym impulsem
    naciaga sprezyne, wiec samoczynnie sie wylacza.

    Starczalo chyba na kilkadziesiat minut, ale w samochodzie to nie
    problem, a srednie zuzycie pradu znikome.

    Ale jesli ma byc silnik synchroniczny i mechanizm sprezynowy, to
    sprawa sie IMO komplikuje.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: