  • Data: 2018-04-01 01:16:47
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.6834270105902718944@news.v.pl...
    > jedynym
    > Zdarzyło mi się użyć takiego programu: 100% skuteczności. Może miałem
    > szczęście plus dysk wcześniej był zdefragmentowany.

    Dokładnie tak. Zresztą ta moja miesięczna sesja nie była jedyna, gdzie
    ręcznie musiałem przywrócić, bo wskutek błędu elektroniki dysku sterownik
    potrafił dostać dzikie dane i zabrnąć w maliny, nadpisując ciąg alokacji,
    czyli FAT, innym razem bootsektor. Raz tylko składałem pofragmentowany plik,
    na szczęście, wnętrze miał tak charakterystyczne, że bez trudu dało się
    wyszukać właściwe części i spiąć.
    A tak, gdzie była fragmentacja, często dane leciały w niwecz.
    Stąd też została mi "obsesja", by regularnie utrzymywać ciągłość plików, aby
    właśnie w razie zamazania ciągu/-ów alokacji, nie szukać danych na slepo po
    całym dysku (mój największy, to teraz 3 TB - a 12 TB jest w planie -, więc
    przeszukać ponad 5 mld sektorów, to ciut nadupierdliwe...).

    > Lepiej użyć awk, jest specjalnie do robienia różnych takich rzeczy, do
    > których sed to trochę za mało. No i jeżeli to tylko wyszukanie to zwykle
    > wystarczy grep. A oczywiście da się zrobić grep w awk.

    Pewnie i tak, z tym, że mechanizm GREP niekoniecznie by zadziałał (zależy od
    sytuacji*), gdyż wykonywane działanie niekiedy jest na tyle nieregularne, że
    nie da się ująć w skrypt. Prędzej będzie ręcznie zaprogramować zależność,
    którą ma zbadać i wtedy zrobić działanie. A czasem rzecz załatwia zwykłe
    wyszukanie, różna jest komplikacja.

    (*) - np. wykonać operację tylko wtedy, gdy w linii są np. litery t małe i D
    duże, odległe od siebie o różnicę między pierwszą, a trzecią literą
    poprzedniej linijki... A miewałem jeszcze osobliwsze wyszukania.
    Więc spoko, lubię po prostu mieć to pod kontrolą po swojemu. Nie uważam
    znanych programów za złe. Po prostu, niekiedy łatwiej jest, jak samemu coś
    zrobię.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...