    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czestotliwosc sieci
    Date: Tue, 3 Apr 2018 17:45:57 +0200
    <8...@g...com>
    <p8u7c9$9b2$1@node2.news.atman.pl>
    <5ab4c99c$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
    <p971ph$amu$1@node2.news.atman.pl>
    <5ab8ebbf$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ab9f3e7$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ab9f671$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aba738b$0$989$65785112@news.neostrada.pl>
    <p9fis0$9ne$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5abca05a$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
    <p9issb$ksl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5abd1298$0$31353$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-03-29 o 18:21, J.F. pisze:

    > A kiedy patrzyles jak wysoko jest Slonce, albo ustalales kierunek w/g
    > slonca dokladnie ?

    Kiedyś w młodości nie mając przy sobie kompasu orientowałem tak mapę.

    > Nie wiem jak Ty zyjesz, ale ja  regularnie urzeduje do polnocy.

    Też, ale to przecież zależy od zewnętrznej organizacji wszystkiego.
    Jak całe otoczenie (godziny Twojej pracy, godziny pracy sklepów,
    urzędów, program TV itd.) zostało by przesunięte o godzinę do tyłu to i
    ja zamiast siedzieć do 24 siedziałbym do 23.
    Czyli jeśli chodziło by o oszczędności na oświetleniu to można to
    uzyskać inaczej niż naruszając coś jakby naturalnie wynikającego z
    podstaw geografii/astronomii.

    > Zauwaz tez, ze nasza strefa czasowa rozchodzi sie az do Hiszpanii.
    > Oni cala zime maja maja nasz "czas letni", a latem jeszcze gorzej.

    Strefa powinna się w miarę możliwości co te 15 stopni zmieniać (dla
    porządku).

    > Nawiasem mowiac, to bylem kiedys nad morzem w okolicach Bremy, morze juz
    > "polnocne",
    > polnoc latem ... a ciagle cos widac.  Taka nie calkiem czarna noc.
    >
    > Brema jest przesunieta raptem o pol godziny, wiec to raczej nie kwestia
    > przesuniecia czasu ... i sie tak zastanawiam czy to nie jest jakis
    > skutek odbicia swiatla od wód Atlantyku, a moze zalamania na krawedzi
    > ... bo chyba nie miejskiej łuny.

    Nie mam pojęcia, ale miejska łuna powoduje, że robi się jaśniej.
    P.G.