eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTelewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywistość... › Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....)
    From: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna
    .....)
    Date: Tue, 28 Oct 2008 21:53:19 +0100

    Wojciech Apel napisał(a), dnia pięknego 2008-10-28 21:19:
> [...]
    > waskopasmowy, albo za drogi, albo nie zawsze dzialajacy. Oczywiscie problem
    > kanalu zwrotnego jest do przelamania przez inzynierów gdyby nie myslenie
    > menadzerów zarzadzajacych swiatem mediów - myslenie ewidentnie
    > jednokierunkowe, zakladajace ze oni wiedza lepiej i nadaja co uwazaja a
    > ludek ma ogladac i koniec. No nie - ludek ma jeszcze placic - pieniedzmi,
    > czasem, prywatnoscia i wymuszonymi przez reklame zachowaniami.
    >
    > W przeciwienstwie do broadcastu IPTV jest stworzone przez ludzi ze swiata
    > telekomunikacji i internetu a wiec jakby z definicji ma myslenie sieciowe i
    I widać koniec niepłacenia abonamentu przez bardziej chętnych ogladania
    polsatu za darmo, bo każdy ruch abonenta w dostępie (ba! nawet zmiany
    kanału) widać i można to logować czy tam robić co się żywnie podoba.
    I tak JAMBOX w zasadzie jest telewizja kablowa z
    > wodotryskami - ale dzis widzialem (w ramach testów beta) , ze jednym z tych
    > bajerów jest obsluga Piccassa na STB a wiec swiat Web 2.o tylko na
    > telewizorze, sterowany pilotem przez siedzacego na kanapie. (A przy okazji:
    > wierz jak ladnie wygladaja dobre zdjecia na dobrym telewizorze HD?) YouTube
    > na JAMBOXie juz jest (choc jeszcze nie pelny ale jakosc telewizyjna obrazu
    > juz dziala), do STB dodajemy wygodna klawiature bezprzewodowa, STB zawiera
    > calkiem niesly komputer z Linuxem, wpiety jest poprzez lacze 100Mb/s.......
    > Czy dalej uwazasz, ze to tylko kablówka z bajerami?

    Interactive TV ;) Stary pomysł, ale dzisiaj jak najbardziej możliwy do
    stworzenia. Zwłaszcza przy użyciu szerokiego pasma zwrotnego.
    A przykleję się do jakości. Kto z nas nie widział analogowej CATV na TV
    LCD 720p a nie mówiąc już o FullHD...

    > * * * * * * *
    >
    > Reasumujac: IPTV ma inny model. Nie taki jak broadcast gdzie jest stacja
    > nadawcza i mniej lub bardziej madry terminal wyswietlajacy to co mozna
    > wyswietlic widzowi. IPTV to terminal _sieci_ wchodzacej w interakcje z
    > abonentem i innymi abonentami podobnie jak to ma miejsce w Internecie,
    > zwlaszcza w kulturze Web 2.0. A telewizja? no coz - moze na razie jest
    > najwazniejsza (jest motorem sprzedazy) ale przekonany jestem, ze niedlugo
    > bedzie dodatkiem.

    Wojtku, dodaj że skalując ku PON (czy nawet AON, no ale bardziej
    problematycznie) gigabitowym, 10G czy multipleksując to do nawet
    320gbita można wysłać o _wiele_ więcej kanałów nadających w 1080i
    aniżeli w klasycznym analogu. Do tego dorzuć ludziom radio z ładną
    opakówką nie będąc zestresowanym o wiele droższym transponderem SAT ;)
    IPTV ma przyszłość. Nie mówię, że jutro zabije ona SAT/CATV. Ale
    skalowalność IPTV jest przeogromna.

    To pozostawiam bez komentarza ;)

    Pzdr.
    Chris L.