  • 1. Data: 2002-09-26 20:21:38
    Temat: Czy Neostrady zapchaja Polpak ?
    Od: u...@h...pl

    Witajcie,

    TPSA sprzedaje coraz szybsze lacza, chociazby stosunkowo tania Neostrade
    Plus. Mozna powiedziec, ze szkielet Polpaku i wyjscia na swiat sa na biezaco
    rozbudowywane. Ale czy Waszym zdaniem rozbudowa ta nadazy za masowym
    przyrostem liczby szybkich lacz ? Innymi slowy : czy jesli pojawi sie
    kilkanascie tysiecy "leecherow" z Neo Plus, to czy wszyscy to odczujemy ?

    Mam Neo Plus, ale do nalogowych sciagaczy nie naleze (ok. 6 GB w tym m-cu
    przy bardzo intensywnym korzystaniu), cenie sobie komfort koszystania, ktory
    teraz jest duzy. Od przejscia na Neo Plus w lipcu, wszystko dziala
    wysmienicie - max. przepustowosci lacza z szybkich serwerow w Polsce i
    zachodniej Europie niezaleznie od pory dnia. Ale czy na dlugo ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-09-26 21:17:48
    Temat: Re: Czy Neostrady zapchaja Polpak ?
    Od: u...@h...pl

    u...@h...pl wrote in <9...@8...50.49.6>:

    /ciach.../

    >komfort koszystania

    Obslizgnal mi sie palec i wyszla "ircowa" pisownia, ktorej nie znosze :-)

    W.

  • 3. Data: 2002-09-27 07:50:38
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

> [...]
    > przyrostem liczby szybkich lacz ? Innymi slowy : czy jesli pojawi sie
    > kilkanascie tysiecy "leecherow" z Neo Plus, to czy wszyscy to odczujemy ?

    Glowny core wytrzyma - wszystko tutaj chodzi na STM4 (czyli 622 mbit/s),
    same routery corowe (juniperki) zostaly przez TPSA zakupione z bardzo duzym
    zapasem mocy. Z wyjsciem na swiat jest dobrze (2 * 622 mbit/s)... Problemem
    sa jedynie MAN'y w ramach miast oraz moc routerow brzegowych - tutaj rozne
    dziwne rzeczy czasami sie dzieja... Choc zauwazylem ze ADSL'i nie terminuja
    na routerach brzegowych POLPAK-T a na czyms osobnym - co ma nawet sens bo to
    chodzi po ATM'ie a nie FrameRelay...

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk

  • 4. Data: 2002-09-27 09:08:59
    Od: Marcin Jarota <p...@i...pl>

    Steven Jurczyk wrote:
    > Choc zauwazylem ze ADSL'i nie terminuja na routerach brzegowych POLPAK-T
    > a na czyms osobnym - co ma nawet sens bo to chodzi po ATM'ie a nie FrameRelay...

    O ile wiem to TPSA buduje xDSLe na sprzecie Lucenta, wiec moze jakies rutery Luckowe
    (IPSS lub PSAX
    z karta rutujaca) ?...

    --
    \\ ~ ~ //
    ( @ @ )

  • 5. Data: 2002-09-27 10:13:42
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Steven Jurczyk napisał(a) w wiadomości: <3d9406c4$1@news.home.net.pl>...
> [...]
    >na routerach brzegowych POLPAK-T a na czyms osobnym - co ma nawet sens bo

    Czy to znaczy ze np. 10 tys. uzytkownikow 60KB/s(=600MB/s) ciagnacych
    przez DC nie obciaza wcale sieci?

    miab

  • 6. Data: 2002-09-27 11:08:30
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

    Problemem
    > Czy to znaczy ze np. 10 tys. uzytkownikow 60KB/s(=600MB/s) ciagnacych
    > przez DC nie obciaza wcale sieci?

    obciazy... Jednak wiekszosc Klientow obciaza lacza srednio na poziomie 10% -
    i generuje ruch w roznych relacjach - wiec takie kalkulacje sa malo
    miarodajne... Pozatym tam gdzie jest wiekszy ruch sa wielokrotne lacza 622
    mbit/s - akurat kto jak to ale tpsa nie ma z tym problemow.

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk

  • 7. Data: 2002-09-27 11:24:18
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Steven Jurczyk napisał(a) w wiadomości: <3d943bc0$1@news.home.net.pl>...
> [...]
    >miarodajne... Pozatym tam gdzie jest wiekszy ruch sa wielokrotne lacza 622
    >mbit/s - akurat kto jak to ale tpsa nie ma z tym problemow.

    Czyli nie 600MB/s tylko nie mniej niz 500mbit/s pod warunkiem ze 10%
    jest dobrym szacunkiem. Z tego co wiem to znaczna czesc z tych co sie
    przesiada na Neo+ to musi sobie te warezy posciagac, bo szkoda zeby
    sie lacze marnowalo(i lezalo sobie nie wysycone odlogiem) a i biznesik
    na plyrtkach jakis sie moze zrobi, a z kolei inni dziela lacze i tez chyba
    wiecej niz te 10% wychodzi.

    miab

  • 8. Data: 2002-09-27 12:51:05
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

> [...]
    > sie lacze marnowalo(i lezalo sobie nie wysycone odlogiem) a i biznesik
    > na plyrtkach jakis sie moze zrobi, a z kolei inni dziela lacze i tez chyba

    Uwierz, ze wiekszosc uzytkownikow neo/dsl czy nawet sdi to _normalni_
    uzytkownicy. Zassaja sobie cos od czasu do czasu i tyle, wiekszosc czasu
    lacze stoi nieuzywane. Twoje rozwazania o 10 tys userach ciagnacych non
    stop 60kB/s sa poprostu nie na miejscu :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 9. Data: 2002-09-27 13:45:02
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Adam Szendzielorz napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >lacze stoi nieuzywane. Twoje rozwazania o 10 tys userach ciagnacych non
    >stop 60kB/s sa poprostu nie na miejscu :)

    Oczywiscie ze nie na miejscu do zapchania gigantycznego lacza
    wystarczy tylko 622 mbit/s/512kbity/s = 1200 userow;)

    miab

  • 10. Data: 2002-09-27 14:25:08
    Od: "miab" <m...@s...pl>

> [...]

    >lacze stoi nieuzywane. Twoje rozwazania o 10 tys userach ciagnacych non
    >stop 60kB/s sa poprostu nie na miejscu :)

    Jakos nie bardzo w to wierze.
    Przyklad z dzis z dyskusji na alt.pl.sdi

    <cy>

    > Slyszalem gdzies, ze Tepsa ogranicza ilosc sciaganych danych za pomoca
    Neo+ do
    > 3GB/mies.

    a wiesz ile to jest 3GB miesięcznie ?
    może raczej 3GB/dziennie ;)

    </cy>

    55% dobowego wysycenia.

    Na marginesie te 10 tysiecy Neo+(a ma byc pol miliona jak sie chwali
    tepsa) to chyba dopiero czesc uzytkownikow polskiej sieci.
    Po prostu moim zdaniem tepsa znowu dala ognia puszczajac do
    sprzedazy usluge bez pokrycia w posiadanych mozliwosciach.
    No ale kasiore czepac jakos czeba, czyz nie.

    miab