  • Data: 2018-08-16 03:26:50
    Temat: Re: Czy aparaty się naprawia?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-08-15, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]

    Naprawa MZ tylko wtedy opłacalna jak nie ma alternatywy. Ostatnio dałem
    naprawić Canona HV20 bo wciągał taśmy. Nowego ekwiwalentu za jakąkolwiek
    rozsądną kwotę bym nie kupił a do taśm dostęp mieć chciałem.

    > Włącza się, wysuwa się obiektyw, wyświetlacz działa, ale widać tylko
    > obraz, bez wszystkich dodatkowych informacji.
    > Jeżeli podczas włączania będę ruszał zoomem przód-tył to pokażą się
    > standardowe informacje na ekranie. Czyli jaki tryb, menu itd. Ale jak
    > spróbuję zrobić zdjęcie to się zawiesi.
    > Po wyjęciu karty i sprawdzeniu na komputerze nie ma tam zdjęcia.
    >
    > Podczas włączania, gdy wysuwa się obiektyw słychać inny dźwięk niż był
    > przed awarią.
    > Na 100% nie spadł.

    To jest zastanawiające najbardziej.

    > Po podłączeniu przez USB do komputera opcje, które były dotychczas
    > dostępne w tym trybie działają normalnie. Zdjęć nie można robić i przed
    > awarią też nie było można.
    >
    > Zmiana karty nic nie zmienia.

    Probowałbym na poczatek:

    1) zrobić reset do stanu fabrycznego

    2) wyjąć aku i zostawić na dłuższy czas bez (nie wiem ile, ale po pewnym
    czasie będzie chciał aby ustawić mu na nowo date i czas)

    3) nadgrać ostatnie dostępne firmware bo może się coś w jakimś epromie
    zdegenerowało. Ryzyko jest takie, że skoro nie działa za dobrze obecnie,
    a najwyraźniej nie działa na poziomie programowym to możesz zcegłować w
    ten sposób aparat.

    A ten inny dźwięk wysuwanego obiektywu o tyle mnie zastanawia, że
    spodziewałbym się, ze jest to funkcja niezalezna od oprogramowania, ale
    być może predkość wysuwu jest również sterowana/kontrolowana programowo?

    --
    Marcin