    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <q6rpef$pl8$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q7efvk$gi2$1@node1.news.atman.pl>
    <5c9e0f13$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7m7i9$6oo$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@4...net>
    <q7o3p2$prf$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <q7qjoo$6jk$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <q7r3f0$l95$1@node2.news.atman.pl>
    <1kh316fv8d7eg.11jnvlo4awlif$.dlg@40tude.net>
    <q7r9gp$r1r$1@node2.news.atman.pl> <q7rao8$s6b$1@node2.news.atman.pl>
    <5ca22823$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7ttln$a46$1@node2.news.atman.pl>
    <2ma5hl68lqs2.1ky6qx577c5x6$.dlg@40tude.net>
    <q86125$a3h$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Fri, 5 Apr 2019 18:03:58 +0200

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-04-02 o 01:47, J.F. pisze:

    >Szczerze? G... prawda. Pracowałem na takowym. ;-)

    Ale cos chyba nie tak, bo jesli mamy liniową matryce, i liniowy
    monitor,
    i monitor pokazuje to, co widzi kamera, plus szumy kamery ... to oko
    powinno widziec na monitorze to samo, co i kamera :-)
    Mozesz narzekac na widoczne szumy, ale nie powinienes pisac, ze nic
    nie widac pod parapetem :-)

    Owszem, maksymalna jaskrawosc monitora moze byc mniejsza niz nieba w
    poludnie, a wtedy ciemne partie moga byc juz za ciemne dla oka ...

    >Szczerze mówiąc nie wpadłem na to by zdjęcie rozjaśniać. Mam
    >nadzieję, ze nawet po pijaku na to nie wpadnę :D

    No ale jednak cos tymi suwaczkami zmieniles, i nagle sie okazalo,
    ze nie "ciemnosc widze", tylko calkiem sporo kamera zarejestrowala na
    parapecie.

    Czyli - to monitor winny :-)

    Nie wiem co nazywasz "rozjasnianiem" i czemu sie tak boisz, a jak
    nazywasz operacje na suwaczkach czy krzywych - ale parapet z czarnego
    stal sie w miare jasny :-)

    >Ahhh ... zapomniałem, że Photoshop generuje wizualne gradienty więc
    >254 wypada na 16 ale 253 już na 47 zamiast 32. W wolnym czasie
    >poszukam jak to zmienić i jeszcze raz gradient wygeneruję. Kiedyś,
    >gdzieś już to przerabiałem.
    >Generalnie: liniowy gradient dla oka = nieliniowy dla próbnika
    >kolorów.

    To juz w ogole temat rzeka, a dodajac kiepskie ekrany - temat jak
    ocean.

    >Ponieważ mam dobry monitor, to widzę różnice linearnie. Tak Photoshop
    >to dla natural perception to utworzył.

    No ale zaraz - obrazek jest 8 bit (tzn 3*8) ?
    Chwaliles sie, ze widzisz paski, wiec chyba tak.

    Mamy 16 pikseli w jednym kolorze ? Nie, nie 16 tylko ok 16.
    To powinienes zobaczyc, ze paski sa roznej szerokosci.

    No chyba, ze Photoshop pracuje w 16 bitach, karte/monitor masz 8 bit,
    ale one akurat zaokraglaja/obcinaja liniowo, a dopiero przy zapisie do
    8-bit obrazka photoshop cuda wyprawia.

    >Skoro jednak widzisz inaczej, to musisz mieć monitor do bani :-D

    Prawde mowiac nie dostrzeglbym, gdybym nie przesunal polowy obrazka o
    te 64 pikseli.
    Oryginalne paski malo sie u mnie roznia, trudno dostrzec roznice
    szarosci, to i trudno ocenic szerokosc.
    (Ale IMO tak ma byc - te 8 bit ekranu prawie starcza, roznice maja byc
    trudno zauwazalne)
    A po takiej operacji widac, ze granice nie sa w obu czesciach takie
    same, a powinny.

    I gdzies mi nawet mignelo ze skladowe RGB nie sa rowne, ale pomyslalem
    ze mi sie zdawalo, dopiero jak spisywalem szczegoly dla Ciebie, to
    trafilem ponownie.

    Czyli ... Twoj dobry monitor nic nie daje :-)

    J.