    From: JDX <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy kompakty wyprą bezlusterkowce?
    Date: Tue, 25 Dec 2012 10:03:17 +0100

    On 2012-12-25 01:50, Mateusz Ludwin wrote:
    > Kto teoretycznie używa bezlusterkowców? Amatorzy, żeby uzyskać jakość obrazu
    > jak z lustrzanki (wyjątków w stylu Janka Muzykanta nie liczę).
    Jestem amatorem który planował kupić sobie lustrzankę, ale ostatnio
    dostałem olśnienia uświadamiając sobie, że jest coś takiego jak
    bezlusterkowce i jak dla mnie są one najlepszym, wręcz idealnym,
    rozwiązaniem. :-D

    > Ale zaczynają wychodzić kompakty, które oferują to samo, co u4/3, tylko za
    > dużo mniej i w dużo mniejszej formie - pierwszy przykład - Sony RX100. Po co
    Czy ten Sony RX100 ma wymienne szkiełka? Bo Olympus E-PL5 ma. :-D
    Obecnie używam PowerShita A650 i właśnie możliwości wymiany szkiełek od
    jakiegoś czasu mi brakuje. Pomijając oczywiście inne wady i
    niedogodności tego sprzętu. Poza tym RX1000 jest IMO trochę drogi -
    2500zł za kompakta? WTF? Co najwyżej 70% tej kwoty mógłbym za niego dać.
    Natomiast 3500zł za E-PL5 + 14-42 + 40-150 jest dla mnie akceptowalne.