  • Data: 2019-04-30 21:34:26
    Temat: Re: Czy minimalizacja plików JS/CSS jest jeszcze "w modzie"?
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    w artykule <news:1udnxpwp0uf7j$.jke413pano9f$.dlg@40tude.net> pisze:

    > "Załóżmy, że bez minimalizacji zajmie o 1/3 więcej"

    Załóżmy, ale na jakiej podstawie? Dlaczego uważasz, że na podstawie
    wielkości, które imputujesz zakładającemu? Może miał na myśli plik wejściowy
    zmniejszony przez usunięcie zbędnych samych spacji i końców linii?

    A może pytający należy do tej 1/3 (załóżmy), która ma kłopoty z poprawnym
    wyrażeniem proporcji i gubi się w procentach? Wyobraź sobie, że ten problem
    mają nawet osoby z dyplomem księgowego.

    Rozumiem, że można się czepiać dla podtrzymania dyskusji, ale lepiej chyba
    robić to po ustaleniu, co macie na myśli, przy okazji wyjaśnienia innych
    szczegółów, a nie zamiast tego.

    Podpowiem tylko w kwestii gzipowania:
    * Plik tekstowy z czystym kodem CSS/JS kompresuje się do jakichś 20%
    początkowej objętości, usunięcie zgędnych spacji i znaków końca linii
    zmniejsza plik źródłowy, ale stopień kompresji spada do 25%.
    * Zakodowane binarne wstawki mogą kompresować się gorzej lub znacznie
    gorzej,
    zależnie od typu źródłowego pliku binarnego.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)