  • 21. Data: 2015-03-06 20:43:16
    Temat: Re: Czy regres od sprawcy wypadku, to dobra wola TU?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:53akqbht8xlt$.1o4nreqy6oxxs$.dlg@40tude.net...

    > To jet brak straty.

    > A to jest strata, bo trzeba pokryć z własnych pieniędzy szkodę.
    >
    > Zapomniałeś uwzględnić, że Compensa likwidując stratę z własnych funduszy
    > musi za to zapłacić, ściągając to z PZU nie musi.
    >
    > Tu jest jeszcze pytanie co to za szkoda była, bo jak na 100zł, to może
    > faktycznie wyszło że im się nie chce szarpać.

    Odpisałem Cavallino jak postrzegam ich punkt widzenia. Nawet jak to jest
    kilka tysięcy zł, to jak nie mają na regres gotowej procedury, to ktoś musi
    się nieźle naszarpać żeby uzyskać nawet podpis prezesa na liście do PZU. A
    najprawdopodobniej i tak nie dostanie za to premii, a jeszcze go opieprzą,
    że łamie zasady i idzie na rękę klientowi.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2015-03-06 20:45:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
    > yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a)

    > IANAL, ale to może być nielegalne.
    > Widać paralelę z sytuacją, że ja bym poszedł ze szkodą raz do OC sprawcy
    > i drugi raz do swojego AC.
    >
    > PS. Co to jest "WW"?

    Autor całego zamieszania w polskim sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych. :)
    Oraz autor pierwszego postu w tym wątku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2015-03-06 20:51:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 20:43:16 +0100, yabba napisał(a):

> [...]
    > się nieźle naszarpać żeby uzyskać nawet podpis prezesa na liście do PZU.

    Z całą pewnością mają gotową procedurę.
    Takich spraw każde towarzystwo prowadzi zapewne w setkach miesięcznie.
    A likwidacja z pośrednictwem własnego AC, mając sprawcę, jest to zupełnie
    normalna rzecz - jedna z rzeczy dla których kupuje się AC.

    Dlatego podejście ubezpieczyciela jest tu bardzo dziwne i jakoś szerzej
    chyba niespotykane.

    Przy okazji się dopytam o co może tu chodzić.

  • 24. Data: 2015-03-06 20:51:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >>

    > IANAL, ale to może być nielegalne.
    > Widać paralelę z sytuacją, że ja bym poszedł ze szkodą raz do OC sprawcy

    Niezupełnie o to mi chodziło, że ciągną pieniądze i z PZU i od WW. Jak
    wypłacą WW, to zabiorą mu zniżki i długofalowo na tym zarobią. Jak by nie
    zarabiali, to by nie oferowali ubezpieczeń AC.
    Jak będą chcieli pójść WW na rękę, to naszarpią się z PZU, poświęca czas
    swoich pracowników i odzyskają tyle ile wypłacili dla WW. Bilans wyniesie
    ich ZERO zł minus kilkanaście dodatkowych roboczogodzin ich kilku
    pracowników.

    To co opłaca się jednemu człowiekowi i może on z tego nieźle żyć, to może
    nie opłacać się dużej firmie. Zwłaszcza jak jest to dla niej działanie
    niestandardowe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2015-03-06 21:06:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > chyba niespotykane.
    >
    > Przy okazji się dopytam o co może tu chodzić.

    W świetle ostatniego postu WW, muszę wycofać moje przypuszczenia co do
    trudnej ścieżki decyzyjnej w Compensie. Wygląda na to, że mają aż za dobrą
    procedurę regresu. Chcą jednocześnie zabrać zniżki WW i uzyskać regres z
    PZU.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2015-03-06 21:20:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:06:56 +0100, yabba napisał(a):

> [...]
    > procedurę regresu. Chcą jednocześnie zabrać zniżki WW i uzyskać regres z

    Też jest to dość dziwne podejście, bo szansa że po takim numerze WW kolejne
    ubezpieczenie wykupi u nich jest bardzo niewielkie.

    Czyli zniżki nawet jak straci, to tej kasy nie dostaną oni.

    Jakby nie kombinować, to oni sobie jakiegoś samobója strzelają - być może
    odpowiedź którą dostał WW jest wynikiem czyjegoś błędu.
    Może ktoś coś wtopił i teraz pracownik próbuje koszty błędu przerzucić na
    WW?

  • 27. Data: 2015-03-06 21:43:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "WW"

    Miałem stłuczkę na parkingu. Pani manewrująca swoim samochodem walnęła w
    mój, spokojnie zaparkowany na swoim miejscu. Mnie tam nie było....
    ---
    A gdzie to było ? Bo ja też ponoć miałem stłuczkę i też mnie było :-) Tylko,
    że to mój samochód ponoć uszkodził jakiś inny :-)

    Sprawa się toczy, ale ... jeszcze mnie nie powiadomili. Zdaje się policja
    próbuje numeru na pilne wezwanie do dzielnicowego nie wiadomo kogo i w
    jakiej sprawie. No ale wykluczyć się nie da, że mogło być tak, jak ktoś
    twierdzi. Tyle, że nic tego mi nie potwierdza, np samochód nie nosi żadnych
    śladów uszkodzeń i nie wydaje się bym to ja go mógł wtedy prowadzić a osoba,
    która mogła nic nie wie o tym zdarzeniu. Tak czy siak, był ponoć jakiś obcy
    świadek, więc sądzić należy, że nie skończy się na tym i ktoś będzie chciał
    z mojego ubezpieczenia naprawić sobie nie wiadomo jeszcze co.

    Zastanawiam się co mogę zrobić. Bo tak ... na tym etapie policja nie da mi
    dostępu do akt sprawy bym ocenił czy to w ogóle mogło mieć miejsce. Biorąc
    pod uwagę, że nikt się nie przyznaje pewnie będzie jakaś sprawa w sądzie
    gdzie może będę mógł być stroną o ile mnie o niej powiadomią. Może też się
    zdarzyć tak, że ktoś się jednak przyzna nawet bez mojej wiedzy. Raczej
    żadnego regresu z mojej strony w stronę tej osoby, która mogła prowadzić nie
    będzie, gdyby się jednak okazało że to jej wina, ale póki nic na to nie
    wskazuje chciałbym zachować swoją polisę nietkniętą a wiem, że niestety
    ubezpieczalnia w której samochód jest ubezpieczony respektuje ustalenia
    różnych obiboków.

  • 28. Data: 2015-03-06 23:21:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:54fa0197$0$10332$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Ja bym odzyskiwał, ale ja nie jestem dużą bezwładną firmą.
    > Już Ci pisałem, że nie myślisz korporacyjnie. Jesli nie mają na to
    > procedury,

    No weź nie żartuj, ubezpieczyciel nie ma procedury na regres?
    Toż to jeden z filarów ich działania.

  • 29. Data: 2015-03-06 23:42:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > wiadomości grup
    a.pl...

    > No weź nie żartuj, ubezpieczyciel nie ma procedury na regres?

    No i moje dywagacje straciły sens w świetle nowych faktów podanych przez WW.
    Procedura regresu w Compensie ma się aż za dobrze.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2015-03-06 23:45:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Też jest to dość dziwne podejście, bo szansa że po takim numerze WW
    > kolejne
    > ubezpieczenie wykupi u nich jest bardzo niewielkie.

    Jeden odejdzie, inny przyjdzie ...

    > Czyli zniżki nawet jak straci, to tej kasy nie dostaną oni.

    Samochód WW będzie o rok starszy i tańszy, składka będzie mniejsza. Strata
    tej składki, to chyba będzie piąte miejsce po przecinku w wyniku finansowym
    spółki.

> [...]
    > odpowiedź którą dostał WW jest wynikiem czyjegoś błędu.
    > Może ktoś coś wtopił i teraz pracownik próbuje koszty błędu przerzucić na

    Też nie możemy tego wykluczyć. Chyba trzeba napisać reklamację, żeby pismo
    trafiło do innej osoby, która prześwietli cała sprawę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba