eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km? › Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6
    l LPG/100km?
    Date: Wed, 17 Sep 2014 17:40:00 +0000 (UTC)

    On Wed, 17 Sep 2014 14:11:49 +0200, J.F. wrote:
    > A te postoje dlugie ? Bo 500km/7.5=67km/h ... bardzo kapeluszniczo.

    Tak na prawdę trasa była podzielona na dwa dni. Trasa "tam" w sobotę
    rano: Poznań -> Mełno (Przez Gniezno, Inowrocław, Toruń, Grudziądz).
    Trasa "z powrotem" niedziela po południu, kierunek dokładnie odwrotny.

    Google pokazuje 246km w jedną stroną. Mój licznik w samochodzie pokazał
    razem dokładnie 500,1km. Gaz skończył się przy 464,7km. Generalnie w
    jedną stronę jechaliśmy niemal równo 4h z postojem około 20-30min zawsze
    w tym samym miejscu.

    > Zakladam ze nikt ci w trasie nie dotankowal, a wiec:
    > a) zawor sie zepsul i tym razem w zbiorniku bylo wiecej paliwa,

    Od jakiś trzech lat wchodzi dokładnie tyle samo plus/minus max 0,5l.
    Przed wyjazdem tankowałem na pusty bak 26,1l, po powrocie również na
    pusty 25,9l.

    > b) trasa liczyla naprawde 500km ? Moze nie zresetowales, moze zle
    > zapisales, moze kola mniejsze i licznik duzo zawyza ...

    Patrz wyżej. Google pokazuje 492 w obie strony. Więc wychodzi na to, że
    faktycznie nieco zawyża, ale raptem nico ponad 1,6%. Zakładając że
    faktycznie przekłamał o te 8km to spalanie wychodzi ~5,72 l/100. Nadal
    wydaje mi się to absurdalnie małym wynikiem.

    > c) a benzyny ile ubylo ? Czy mogl sie przelaczyc na benzyne/nie
    > przelaczyc na gaz ?

    Tego nie wiem. Na wskaźniku zmiany nie widać.

    Generalnie przy wyjeździe "tam" od razu po tankowaniu gazu resetowałem
    licznik dzienny. W drodze powrotnej przełączenie nastąpiło po
    przejechaniu najwyżej 0,5km. Temperatura przełączenia jest ustawiona na
    25 stopni, wiec przy takiej pogodzie dzieje się to na prawdę bardzo
    szybko. Niemniej jakieś ochłapy benzyny spalił. Pytanie ile? 0,2l?

    Tomek