  • Data: 2014-10-24 19:07:22
    Temat: Re: Czy używane samochody stanieją?
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:XnsA3CF858ADB39budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .

    > Ubezpieczyciele to sobie moga gadać, ale prawda jest taka, ze zalezy co im
    > wyjdzie przy szacowaniu ryzyka.

    Oczywiście, że decydował będzie rachunek biznesowy, w to chyba nikt nie
    wątpi.
    Jakoś jednak nie wierzę, żeby przy obecnym stanie dróg, kultury i
    świadomości, wpuszczenie większej ilości "anglików" do tego systemu było
    bezpieczne. I uprzedzając pieniaczy, wiem, że istnieją kraje, gdzie tak się
    dzieje i tragedii nie ma, jednak w tych samych krajach stan dróg i kultura
    jazdy stoją na sporo wyższym poziomie niż u nas.

    > Nie zdziwiłbym sie, gdyby jednak któras firma była chetna na ten kawalek
    > tortu.

    Również nie zdziwiłbym się. Swoje pierwsze OC kupowałem w już nie
    istniejącym PTU, które oferowało "pakiet mazowiecki" specjalny produkt dla
    "młodych" kierowców. Był dużo tańszy od konkurencji. Nie wiem jak im wyszło,
    że na tym zarobią, skoro wszystkie TU niechętnie takich klientów przyjmują
    pod swoje skrzydła. Być może chodziło o nałapanie klientów?
    Tak czy inaczej, dziś tego TU już nie ma i nigdy nie wiodło im się
    najlepiej.

    > Niewątpliwie gdyby rzeczywiscie *wszystkie* firmy ustawiły zaporowe
    > maksymalne stawki to sens kupowania anglika stanie sie zaden :)

    Niekoniecznie, Polak potrafi... ;-) Może się okazać, że np. pojazdy
    "zabytkowe" jednak się opłaca ściągać. Jakby na to nie patrzeć, u angoli
    sporo łatwiej znaleźć fajnego youngtimera. Do tej pory ściąganie ich do nas
    miało słaby sens, bo w zasadzie można je było tylko postawić w garażu i
    podziwiać.
    Teraz będzie można takim autem poruszać się legalnie po drogach, a OC na
    "zabytki" jest niewysokie. Summa summarum, nawet z wyższym OC może to być
    okazja, żeby kupić sobie auto marzeń... ;-)

    Wiwo