-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
Date: Fri, 25 Jul 2014 12:58:03 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 36
Message-ID: <lqtd7o$9d8$1@node1.news.atman.pl>
References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
<lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
<lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl> <lqta9f$69b$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1406285880 9640 83.142.198.226 (25 Jul 2014 10:58:00
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Jul 2014 10:58:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <lqta9f$69b$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539858
[ ukryj nagłówki ]On 2014-07-25 12:07, WW wrote:
>> A tak bardziej naukowo - moc to moment razy obroty. Żeby uzyskać tą samą
>> moc (a żeby utrzymać to samo przyspieszenie bądź prędkość to cudów nie
>> ma - moc musi być _z_grubsza_ ta sama) masz przy niższych obrotach
>> większy moment na wale silnika, a co za tym idzie na wszystkich jechgo
>> częściach (a co najmniej na większości)
>>
>> Shrek.
>>
>
> Dzięki za wyjaśnienie.
> Mam wrażenie, że dotyczy to jazdy na zbyt niskich obrotach na danym
> biegu i przy skrzyni ręcznej.
Według mnie bez znaczenia (prawie). Moc na silniku musi być mniej więcej
ta sama, to co jest za skrzynią to inna bajka. Inna sprawa, że żeby
uzyskać ta samą moc na 2000 obrotów moment musiałby być dwa razy większy
niż przy 4000 - po prostu silnik nie wydoli przy przyspieszaniu - ani to
ekonomiczne ani zdrowe ani przyspieszenie dupy nie urywa.
> Sam miałem tendencje zbyt wczesnego
> właczania najwyższego biegu. Teraz mam skrzynie DSG i to ona decyduje,
> na jakim biegu jadę i rzadko kiedy w trasie dochodzę do 3000. Przez 5
> lat raz jedyny włączyłem tryb "sport" - jak kupowałem i sprawdzałem czy
> się da.
> Jak się to ma do takiego przypadku?
Po prostu 3000 jest już dla silnika w miarę zdrowe przy delikatnym
przyspieszaniu - tak założył producent w kompromisie między ekonomią,
przyspieszeniem i trwałością silnika - co stawiał na 1 miejscu co na
drugim ciężko powiedzieć - zresztą dociśnij pedał do podłogi to powinien
chyba iść do czerwonego pola, bo wtedy priorytet zmienia się na
przyspieszenie.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.14 12:58 pwz
- 25.07.14 13:13 Shrek
- 25.07.14 13:22 RadoslawF
- 25.07.14 13:51 pwz
- 25.07.14 15:46 Lewis
- 25.07.14 18:56 megrimsES
- 25.07.14 20:44 Budzik
- 25.07.14 22:15 PiteR
- 25.07.14 22:45 megrimsES
- 25.07.14 22:59 Tomasz Pyra
- 25.07.14 23:14 Tomasz Pyra
- 26.07.14 07:55 Trybun
- 26.07.14 21:43 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 26.07.14 21:57 masti
- 27.07.14 02:17 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=