  • Data: 2014-07-25 12:58:03
    Temat: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-07-25 12:07, WW wrote:

    > Dzięki za wyjaśnienie.
    > Mam wrażenie, że dotyczy to jazdy na zbyt niskich obrotach na danym
    > biegu i przy skrzyni ręcznej.

    Według mnie bez znaczenia (prawie). Moc na silniku musi być mniej więcej
    ta sama, to co jest za skrzynią to inna bajka. Inna sprawa, że żeby
    uzyskać ta samą moc na 2000 obrotów moment musiałby być dwa razy większy
    niż przy 4000 - po prostu silnik nie wydoli przy przyspieszaniu - ani to
    ekonomiczne ani zdrowe ani przyspieszenie dupy nie urywa.

    > Sam miałem tendencje zbyt wczesnego
    > właczania najwyższego biegu. Teraz mam skrzynie DSG i to ona decyduje,
    > na jakim biegu jadę i rzadko kiedy w trasie dochodzę do 3000. Przez 5
    > lat raz jedyny włączyłem tryb "sport" - jak kupowałem i sprawdzałem czy
    > się da.
    > Jak się to ma do takiego przypadku?

    Po prostu 3000 jest już dla silnika w miarę zdrowe przy delikatnym
    przyspieszaniu - tak założył producent w kompromisie między ekonomią,
    przyspieszeniem i trwałością silnika - co stawiał na 1 miejscu co na
    drugim ciężko powiedzieć - zresztą dociśnij pedał do podłogi to powinien
    chyba iść do czerwonego pola, bo wtedy priorytet zmienia się na
    przyspieszenie.

    Shrek.