  • Data: 2017-10-19 22:30:02
    Temat: Re: Czym czyścić tworzywa sztuczne stosowane w elektronice?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-19 o 18:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2017-10-19 o 17:53, Paweł Pawłowicz pisze:
    > [...]
    >
    > Mialem podobna myszke pare lat, ale ja co tydzien nie czyscilem :-)
    >
    > Teraz dales mi do myslenia - bo w pewnym momencie zaczela sie kleic ...
    > czym ja ja przedtem natarlem ...
    >
    > Tak w ogolnosci - najbezpieczniejszym srodkiem wydaje sie izopropanol.
    > To jest powszechnie uzywany w przemysle srodek czyszczacy.
    >
    > Ale to bylo w ogolnosci - moga byc wyjatki, np te gumowate tworzywa.

    Więc ponownie wrzucę swoje trzy grosze.

    Wylistowałem na szybko kilka przykładów, gdyż wydawało mi się, że Marek
    pisał, iż nie widzi żadnych środków.

    Przepraszam, piszę dorywczo, równocześnie pracując czasem na kilku
    terminalach, stąd bywa, że nie doczytam do końca, albo też odpowiadam na
    wiadomość, którą przeczytałem godzinę temu i zapamiętałem tylko ogólny sens.

    Do tworzyw sztucznych dobre były różne Ambersile. Używałem je chyba od
    początku lat 90-tych, jeszcze z USA.
    Teraz już są nieco inne, jakieś jakby słabsze.
    Z dawnych lat pamiętam, jak się psiknęło na klawiaturę czy obudowę
    poplamioną paluchami (co w zakładach pracy było normalne), to pianka
    zaczynała "wrzeć", a paluchy wypływały na wierzch. Współczesne środki
    już nie dają tego efektu. One miały jeszcze taki ciekawy,
    charakterystyczny zapach, a plastik po wyczyszczeniu wydawał się jakby
    bardziej miękki w dotyku.

    Do matowych ekranów używam aktualnie:
    Esperanza LCD/TFT cleaning foam
    EAN: 5901299902929

    Zostawia ....
    Qrde, w zasadzie nic nie zostawia :)
    Nawet smug nie ma. Sama czystość ;)

    Mam jeszcze kilka innych (Ambersil, Media-Tech, iBox, ActiveJet) ale
    zapakowane, będą szły do klientów, więc nie chcę otwierać, aby przetestować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam