  • Data: 2017-10-20 18:22:59
    Temat: Re: Czym czyścić tworzywa sztuczne stosowane w elektronice?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-20 o 08:39, miumiu pisze:

    > Mialem kiedys Renault Laguna, najbardziej wypasiona wersja Baccara. Po 10
    > latach wszystkie plastiki się lepiły jak lep na muchy bo były pomalowane
    > jakims gownem. Tapicerka sie rozpadla. Samochod stracil przez to wartosc
    > praktycznie do zera przy 150tys km. Nigdy wiecej reanult.

    Heh, ten temat nie Ty pierwszy poruszasz. Renault tak ma/miał.

    > Rada ogolna to unikac jak ognia malowanych plastików, bo jak sie ta
    > wierzchnia warstwa zacznie rozpadać to juz nic nie zrobisz.

    W moim aucie mam głównie skóry, trochę plastików plus gdzieniegdzie,
    głównie przy pokrętłach itp gumowate powierzchnie. Przebieg 260 tys. Nic
    złego się z tym nie dzieje. Elementy plastikowe lakierowane czyściłem
    kiedyś po całości z resztą tapicerki środkiem do skór. Nie chciało mi
    się po prostu innego środka używać. Ale... jest jedno ale, na którym się
    przejechałem. Kierownica posiada z tyłu przyciski do ręcznej zmiany
    biegów. One plus kilka innych miejsc były pokryte tym czymś gumowym. Po
    paru zastosowaniach środka zaczęły się lekko lepić do palców a potem
    coraz mocniej. Dodałem 2 do 2, uznałem, że środek jakiego używam
    szkodzi. I faktycznie. Alkoholem izopropylowym zmyłem lepką warstwę. Od
    tego czasu myję wszystkie te elementy jakimś profesjonalnym środkiem
    stosowanym w myjniach czy auto-detilingu i przestały się takie sytuacje
    przytrafiać.

    Piszę o tym dlatego, że na własnym tyłku doświadczyłem jak zły wpływ na
    takie powierzchnie może mieć środek czyszczący. Dlatego nie chcę
    niezamierzenie eksperymentować więcej i wolę wysłuchać opinii innych
    zanim cokolwiek wyczyszczę. Boję się teraz odkurzacz włączyć :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek