  • Data: 2018-07-16 23:49:29
    Temat: Re: DCF77
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis wrote:

    > W pobliżu desktopa nijak nie dało się odebrać niczego sensownego.

    DCF ma słaby sygnał (w porównaniu np. do TDF na 162kHz, okrągłe 2
    megawaty...) i częstotliwość akurat w zakresie lubianym przez
    przetwornice impulsowe. Tanie moduły odbierają tylko modulację
    amplitudy, co dodatkowo utrudnia sprawę. Można skorzystać z modulacji
    fazy, dramatycznie podnosząc jakość odbioru, ale to już nie jest taka
    prosta sprawa.

    > Te zegary już tak mają - to znaczy czekają na dobre warunki
    > propagacyjne, które pozwolą na odebranie prawidłowej ramki?

    Moduły nie sprawdzają poprawności ramki, to jest prosty
    wzmacniacz w.cz. z ARW i filtrem jednokwarcowym oraz komparatorem
    na wyjściu. Poprawność ramki sprawdza współpracujący z modułem
    procesor, choć nie jest to najlepsze rozwiązanie. Niestety,
    odbiór korelacyjny znów jest znacznie trudniejszyi wymaga sporo pamięci,
    atmelki (or compatible) są za słabe na to.

    >To normalne,
    > że trzeba czekać?

    W rozwiązaniu budżetowym: tak.

    > A może większa szansa na synchronizację jest wieczorem?

    Zazwyczaj tak jest, elektronika domowa jest powyłączana.

    > Albo może jednak coś jest nie tak z moim układem?

    Nie, jest normalnie. Kosztował 20 zł. i jest dokładnie wart swojej ceny. :-)

    Popatrz sobie tu, jak to się robi "na poważnie":

    http://caxapa.ru/thumbs/417284/Engeler_DCF77.pdf

    Pozdrawiam, Piotr