  • Data: 2018-07-16 19:52:01
    Temat: Re: DCF77
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.07.2018 19:17, sirapacz wrote:

    > rozjeżdża i ustawia ponownie. Generalnie to pierwsze i ostatnie zegary z
    > dcf77 - niby dziala, ale kilka razy naciąłem się na niewłaściwą godzinę
    > (jak gubi synchronizację to ustawia się na północ, 4 lub 8).

    Zegary na DCF77 generalnie tak mają, czy to przypadłość jakiegoś
    konkretnego typu? Bo jedyne co mi przychodzi do głowy, to pytanie o to,
    co sobie myślał projektant takiego urządzenia. Zegar powinien mierzyć
    czas w oparciu o ostatnią prawidłowo odebraną ramkę, używając rezonatora
    kwarcowego. Nie powinno mieć znaczenia, czy od tamtej pory udało mi się
    odebrać kolejną informację o czasie. Dopiero odebranie kolejnej ramki
    powinno spowodować ponowne dostrojenie zegara.