  • Data: 2012-07-31 20:59:01
    Temat: Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-07-31 18:47, J.F pisze:
    (...)
    >Najpierw piszesz, że jest bezpieczniej, teraz się z tego rakiem
    >wycofujesz.

    No bo tak: jest zjazd z gory. I sa trzy pasy - jeden w dol, dwa pod
    gore.
    I ten w dol jest oddzielony od tych w gore przerywana+ciagla.

    Niebezpieczne miejsce ? No przyznaje ze niebezpieczne - bede sobie
    chcial wyprzedzic, i sie wpakuje pod rozpedzone auto wyprzedzajace z
    przeciwka.
    Ale przeciez nie ma obowiazku wyprzedzania w niebezpiecznej sytuacji,
    a wrecz jest zakaz.

    No to wymalujmy podwojna ciagla. Jest bezpiecznie ? Jest. Tylko ze, *,
    jade sobie z gory, oba pasy z przeciwka puste, a musze jechac 60 za
    ciezarowka, bo ona ciezka i boi sie rozpedzic.
    Albo 30 za traktorem.

    Przy czym za kazdym razem jak zjedzalem w dol, to potem wjezdzalem pod
    gore. I mozesz mi wierzyc ze zawsze srodkowym pasem i rozpedzony. A
    jednak zaden warszawiak z naprzeciwka mi nie wjechal na moj pas. To
    jak jest lepiej ?

    A pas do wyprzedzania przerobili na lewoskret. Ci z boku niewatpliwie
    maja bezpieczniej. Ale nie przypominam sobie zeby mnie kiedys taki
    zmusil do hamowania.
    Czy nie stal tam czasem ktos godzinami to nie wiem, kto by tam patrzyl
    w podporzadkowane. Za to wiem ze teraz jade 60-70, a nie 120 :-(

    >Tak było niebezpiecznie i jest wyraźnie lepiej
    >- nie tylko statystycznie.

    czy statystycznie to nie wiesz.

    >Zmieniło się dużo,

    Piszesz twierdzaco, a nie wiesz.

    >a o szczegóły przyjdzie ci zwrócić się do policji. Ciekawe co
    >odpowiedzą.

    No, byloby ciekawie, tylko czy beda mieli dane ? Jakas rejonowa
    komende o liczbe wypadkow na dk8 z kilku lat ... moga nie miec na
    zawolanie..

    >Sugerujesz, że dzieje się to przypadkiem, czy może jednak cześć
    >zmian jest realizowana przy innych inwestycjach?

    Oni dostali drobne pieniadze na drobne dzialania. I polowe (no, teraz
    ja pisze a nie wiem) wydali na fotoradary. To znaczy na slupki, bo
    fotoradaru tam nie uswiadczysz.

    Chyba ze gdzies widziales ze w ramach swoich srodkow wyprodukowali
    sprawozdanie o niezbednej koniecznosci budowy autostrady
    wroclaw-Warszawa, bo to najlepiej podniesie bezpieczenstwo ;-)

    A autostrada troche spadla z priorytetu niestety.

    >Ja pamiętam i oceniam drogę, ale nie na jednym odcinku długości 90km,
    >a sporo dłuższym.

    >Skąd możesz wiedzieć, skoro nie jeździsz?

    A jezdze. Nie mowie ze dla przyjemnosci, ale jezdze :-)
    I tam sie stosunkowo niewiele zmienia - tzn sie juz troche uskladalo,
    ale przez 20 lat to by mogli wiecej zrobic :-)

    >Wzór czego?

    Jak mozna dostowac droge "do szybszej jazdy", niewielkim kosztem.
    Tu dobudowac jeden pas wyprzedzania, tam dobudowac lewoskret, tu
    podniesc do 60 we wsi, tam postawic zakaz wyprzedzania, bo
    niebezpiecznie, ale za 100m go odwolac, bo juz jest szansa.
    Tu wyciac drzewo na zakrecie, bedzie lepszy widok, na ostrych
    zakretach ograniczen predkosci nie stawiac, bo jaki zakret jest kazdy
    widzi, a 90 sie tam osobowka na suchym wyrobi.
    Za to postawic przed Bardem, gdzie za zakretem skrzyzowanie. Ale tez
    tylko na 100m, bo potem niby juz miasto, ale bez skrzyzowan i ruchu
    pieszych, to czemu ma byc 50 przez 2 km ?

    I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(

    J.