  • 31. Data: 2005-06-14 09:48:06
    Temat: Re: DSL 1000 TPsa z opcja 512 - jak to dziala ?
    Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>

    W artykule news:d8m8as$1qg$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): AdamPi z adresu <a...@S...onet.pl> napisał(a):

    > Mieliśmy DSL 2000/256. Na Blue-szlaczku złożyłem zamówienie na
    > początku czerwca. Jakoś w zeszłym tygodniu dzwonił miły pan z TP i
    > zaproponował ustalenie terminu przełączenia. Wiązało się to ze zmianą
    > adresów na te z klasy 83.18.x.x. Ponieważ ta klasa nie jest
    > szczególnie 'szczęśliwa'

    Co jest nieszczęśliwego w tej klasie ?

    ---
    Pzdr.
    KvS

  • 32. Data: 2005-06-14 09:58:32
    Od: "AdamPi" <a...@S...onet.pl>

    Użytkownik "KvS" <a...@j...w.reply.to> napisał w wiadomości
    > Co jest nieszczęśliwego w tej klasie ?

    No, dajmy na to to, że moje 'potencjalne' nowe IPki znalazłem już w RBL-ach?
    Owszem, ktoś może szeroko skrzywdził cały przydzielony dla TP zakres
    83.0.0.0/11, ale jak TP nie dba o 'higienę' no to cierpi niewinny
    użytkownik.

    Adam P.

  • 33. Data: 2005-06-14 10:24:48
    Od: "D.Wesolowski" <wesoly@klu..pl>

    AdamPi napisał(a):
> [...]
    > Owszem, ktoś może szeroko skrzywdził cały przydzielony dla TP zakres
    > 83.0.0.0/11, ale jak TP nie dba o 'higienę' no to cierpi niewinny

    pociesze Cie, ze netia tez ma ipki 83.x.x.x

    --
    pozdrawiam
    D.W.

    mailto: wesoly[a.t]klu..pl
    [przy odpisywaniu popraw adres maila]

  • 34. Data: 2005-06-14 10:32:00
    Od: Kudlacz <p...@s...invalid>

    Zegar atomowy wskazał: 2005-06-14 11:48:06, gdy KvS napisał(a):

    > W artykule news:d8m8as$1qg$1@nemesis.news.tpi.pl,

    > Co jest nieszczęśliwego w tej klasie ?

    To, ze jeszcze niedawno (tak z rok wstecz - nie pamietam dokladnie a nie
    chce mi sie sprawdzac) ta pula adresow byla 'wylaczona' z ruchu - nik nie
    mial prawa miec IP'ki z tej puli. Niby nic, ale zaraz po rozpoczeciu
    przydzielania nowych numerow klientom okazalo sie, ze mnostwo 'Internetu'
    nie dziala (np. czesc zagranicznych portali, czesc serwerow smtp itd ...).
    Powodem oczywiscie bylo wyciecie tej puli na firewall'ach przez niektorych
    adminow. Ci ktorzy zagladaja np. tutaj:
    http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space przekonfigurowali sprzet
    i bylo OK, niestety pozostalo wiele firewall'i zombie, od paru lat
    niedotykanych, admin zaginal, firma nie kojarzy ze ma 'fajerłola' i blokady
    nie ma jak sciagnac - dotyczny to oczywiscie jakis bardzo koncowych
    jednostek, ale dotyczy ...
    Gorsze jest jednak to, ze w google wciaz mozna znalezc how-to firewall'a,
    gdzie pula ta jest na liscie blokowanych - poczatkujacy admin wspomagajacy
    sie takim 'poradnikiem' zepsuje cos o czym nie ma pojecia i np. nie wyslesz
    do niego nawet maila majac pule z blokowanego adresu.
    Sam mam adres z tej puli i aktualnie nie widze zadnych problemow - wszystko
    dziala..., jednak niesmak pozostal ...

    p.s.: popraw sobie delimeter.

    Pozdrawiam.
    --
    Kudlacz
    pies_kudlacz_kot@chomik_hot.pl

  • 35. Data: 2005-06-14 10:44:01
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Kudlacz <p...@s...invalid> wrote:
    <CIACH>
    > p.s.: popraw sobie delimeter.
    delimiter.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 36. Data: 2005-06-14 11:01:29
    Od: Kudlacz <p...@s...invalid>

    Zegar atomowy wskazał: 2005-06-14 12:44:01, gdy Krzysztof Oledzki
    napisał(a):

    > Kudlacz <p...@s...invalid> wrote:
    > <CIACH>
    > delimiter.

    Oczywiscie :) - tak czy inaczej cos poprawic trzeba ;)

    Pozdrawiam.

  • 37. Data: 2005-06-14 12:50:14
    Od: Kudlacz <p...@s...invalid>

    napisał(a):

    > Kudlacz <p...@s...invalid> wrote:
    > <CIACH>
    > delimiter.

    A tak przy okazji:
    http://tiny.pl/hs1r (7 x delimeter)
    ...ale od 21 VI 2004 poprawa :)
    http://tiny.pl/hs19 :)

    Kazdy kiedys sie mylil :D

    Pozdrawiam.

  • 38. Data: 2005-06-14 13:08:32
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Kudlacz <p...@s...invalid> wrote:
    > Zegar atomowy wskazał: 2005-06-14 12:44:01, gdy Krzysztof Oledzki

> [...]
    No ba! ;-)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 39. Data: 2005-06-14 14:35:25
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    KvS napisał(a):

> [...]

    kurde - zrobiłem to samo
    i po tygodniu oddzowniła do mnie Pani i powiedziała, że TEGO nie da się
    załatwić przez błękitną linię i musze się pofatygować do telepunktu.

    Wojtek

  • 40. Data: 2005-06-14 14:50:48
    Od: "AdamPi" <a...@S...onet.pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.pl> napisał w wiadomości

    > kurde - zrobiłem to samo
    > i po tygodniu oddzowniła do mnie Pani i powiedziała, że TEGO nie da się
    > załatwić przez błękitną linię i musze się pofatygować do telepunktu.
    O, ciekawe. A dzwoniłeś na Błękitną biznes czyli 9330 czy tą dla domowych
    użytkowników? U mnie pod 9330 odebrał facet, więc może jest jeden rodzynek,
    który jest w stanie to poprawnie obsłużyć. Niezbadane są ścieżki działania
    TP, jak mawiają mędrcy...

    Adam P.