    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Darmowy program do rysunku z wymiarowaniem.
    Date: Mon, 22 May 2017 10:18:15 +0200

    W dniu 2017-05-21 o 10:08, J.F. pisze:

    > PS
    > https://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/OOo3_
    User_Guides/Draw_Guide/Drawing_Basic_Shapes#Drawing_
    ellipses_.28ovals.29_and_circles

    > There are three ways to draw an ellipse or a circle:
    > -Holding down the Shift key while dragging with the mouse draws a
    > circle.
    > -Holding down the Alt key (together with the Shift key) draws a
    > symmetrical ellipse (a circle) with the starting point at the center.
    > -Holding down the Ctrl key while dragging with the mouse draws an
    > ellipse or circle that snaps to the nearest grid points.
    >
    > Druga opcja wyglada ciekawie ...

    Kojarzyłem (z moich działań z Oo Draw sprzed kilku lat), że jest jakaś
    możliwość, aby początkowo wskazany punkt był środkiem i wypróbowałem
    wszystkie kombinacje Ctrl i Shift, ale o Alt zapomniałem. A że nawet
    jakbym to znalazł to nie załatwia mi wszystkiego to nie szukałem dalej.
    Nadal musiałbym każdemu okręgowi ręcznie wpisywać średnicę.

    Sądziłem, że właściwą metodą jest kopiowanie raz zdefiniowanego otworu.
    Zrobiłem kilkanaście kopii i potem się zdziwiłem, że nie udaje się ich
    myszą postawić w przecięciu prowadnic (sprawdziłem teraz chyba wszystkie
    kombinacja Ctrl, Shift i Alt, ale też się nie udaje).

    W OpenOffice Draw w menu 'Widok|Paski narzędzi' zgubili pasek 'Okręgi i
    owale'. W edycji pasków narzędzi on jest ale nie ma jak go uczynić
    widocznym (albo ja nie wiem jak to inaczej niż przez Widok zrobić).
    Wstawiłem sobie okrąg (nie wypełniony) i łuk do paska Rysunek).
    Wybierając okrąg nie muszę trzymać Shift, aby nie był elipsą.
    P.G.