eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaDawniej "rozmowa kontrolowana" obecnie "musisz zarejestrować" › Re: Dawniej "rozmowa kontrolowana" obecnie "musisz zarejestrować"
    Subject: Re: Dawniej "rozmowa kontrolowana" obecnie "musisz zarejestrować"
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Thu, 15 Dec 2016 01:24:03 +0100

    W dniu 2016-12-15 o 00:15, PiotRek pisze:
    > Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > NTG. --> pl.misc.telefonia.gsm

    Oj tam, oj tam, nie bądź taki purysta ;-)
    A co do obowiązku rejestrowania telefonów, to chyba jesteśmy w tym
    liderem, przynajmniej w UE? No tak, przecież jesteśmy też krajem
    "najbardziej frontowym", czyli najmocniej narażonym na terrorystyczne
    poczynania 8-O

    Może nie wszyscy tu wiedzą, jak daleko sięga inwigilacja w wykonaniu
    naszych służb? Jak wróble ćwierkają nasze resorty (wiadome) przodują też
    w ilości wniosków skierowanych do operatorów GSM "o udostępnienie
    nagrania" rozmów swych wielce podejrzanych (o to, sio, czy owo)
    obywateli. Również i narzucony operatorom na mocy odpowiedniej ustawy,
    narzucony obowiązek przechowywania nagrań *wszystkich* rozmów - może i
    kuriozalny nie jest (nie wiem) ale okres tego przechowywania - bije
    Unijne rekordy. Tu mała podpowiedź: zgadnij drogi Czytelniku, kto za owo
    przechowywanie zapłaci, może św. Mikołaj?

    Ktoś wielce naiwny mógłby sądzić, że taka powalająca wszechwiedza
    wiadomych służb jest "dla bezpieczeństwa" - a jakże, Narodowego (z
    dużej!). Ale ja już wolę być okrzykniętym oszołomem, co to "wszędzie
    wietrzy spiski", i stwierdzam: jest to dowód na to, że w owych służbach
    ulega bezustannej "prywatyzacji" pozyskiwana w tak bezprecedensowym
    zakresie "wiedza operacyjna". Że funkcjonariusze aktualni dzielą się ową
    wiedzą z "nieaktualnymi", co to wiernie służyli onegdaj "przewodniej
    sile narodu". A dziś prowadzą interesy kwitnące dzięki temu, że mają
    zaplecze informacyjne. Czy to w postaci archiwów dawnych, czy też innej,
    bardzo dyskrecjonalnej krynicy obecnie użyczającej się wybranym. A do
    tych "wybranych" bynajmniej *nie* należy tzw. "cywilna zwierzchność" nad
    owymi resortami, bo nie nie zawsze należy do sitwy.