eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaDawniej "rozmowa kontrolowana" obecnie "musisz zarejestrować" › Re: Dawniej "rozmowa kontrolowana" obecnie "musisz zarejestrować"
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Dawniej "rozmowa kontrolowana" obecnie "musisz zarejestrować"
    Date: Thu, 15 Dec 2016 11:10:14 +0100

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    >Oj tam, oj tam, nie bądź taki purysta ;-)
    >A co do obowiązku rejestrowania telefonów, to chyba jesteśmy w tym
    >liderem, przynajmniej w UE?

    Chyba nie, zdaje sie, ze pare krajow to juz ma, dyrektywy unijne tez
    sa jakies ..

    >Może nie wszyscy tu wiedzą, jak daleko sięga inwigilacja w wykonaniu
    >naszych służb? Jak wróble ćwierkają nasze resorty (wiadome) przodują
    >też
    >w ilości wniosków skierowanych do operatorów GSM "o udostępnienie
    >nagrania" rozmów swych wielce podejrzanych (o to, sio, czy owo)
    >obywateli.

    Tak to nie ma, bo owi operatorzy nagran nie maja. tresci SMS tez nie
    maja.
    Za to maja informacje o polaczeniach i SMS.
    Wiecej to dopiero po "zalozeniu podsluchu". Albo po zatrzymaniu
    telefonu podejrzanego.

    Przy czym ... czy to zle ?
    Taka w miare "kulturalna" metoda ustalenia pewnych faktow.
    Wolisz rewizje, bo "wydaje sie nam, ze jest pan zamieszany w handel
    narkotykami" ?

    Nowa techika daje nowe mozliwosci ... monitoring pomogl zlapac
    niedoszlego wroclawskiego bombiarza.

    Gorzej, jak Ci wpadna czarni do domu, bo "komorka logowala sie na
    trasie tramwaju, i teraz sprawdzamy wszystkich tysiac podejrzanych".

    >Również i narzucony operatorom na mocy odpowiedniej ustawy,
    >narzucony obowiązek przechowywania nagrań *wszystkich* rozmów - może

    A jest, czy dopiero bedzie, czy to taki pomysl ?

    >kuriozalny nie jest (nie wiem) ale okres tego przechowywania - bije
    >Unijne rekordy. Tu mała podpowiedź: zgadnij drogi Czytelniku, kto za
    >owo
    >przechowywanie zapłaci, może św. Mikołaj?

    To nie sa takie znow duze ilosci danych. Gorzej, jak kaza internety
    przechowywac.

    A czas ... no widzisz jak jest - rzad sie zmienil i trzeba siegac do
    rozmow sprzed 8 lat :-)

    >Ktoś wielce naiwny mógłby sądzić, że taka powalająca wszechwiedza
    >wiadomych służb jest "dla bezpieczeństwa" - a jakże, Narodowego (z
    >dużej!). Ale ja już wolę być okrzykniętym oszołomem, co to "wszędzie
    >wietrzy spiski", i stwierdzam: jest to dowód na to, że w owych
    >służbach
    >ulega bezustannej "prywatyzacji" pozyskiwana w tak bezprecedensowym
    >zakresie "wiedza operacyjna". Że funkcjonariusze aktualni dzielą się
    >ową
    >wiedzą z "nieaktualnymi", co to wiernie służyli onegdaj "przewodniej
    >sile narodu".

    Za bardzo spiskujesz. Od upadku przewodniej sily minelo 25 lat, tamci
    nieaktualni juz czesto na cmentarzu.
    Oczywiscie dobrze zorganizowana grupa moze dalej dzialac skoro
    funkcjonariuszom sie oplaca ... ale czy ona taka dobrze zorganizowana
    byla ?

    >A dziś prowadzą interesy kwitnące dzięki temu, że mają
    >zaplecze informacyjne. Czy to w postaci archiwów dawnych, czy też
    >innej,
    >bardzo dyskrecjonalnej krynicy obecnie użyczającej się wybranym.

    Tamte dawne traca na wartosci i juz bardzo stracily.

    Dzis moze byc ciekawsze jakie akcje K...owalski chce kupic czy
    sprzedac, jaka cene wstawil do oferty przetargowej, albo po ile Nowak
    sprzedaje mu cement.

    >A do
    >tych "wybranych" bynajmniej *nie* należy tzw. "cywilna zwierzchność"
    >nad
    >owymi resortami, bo nie nie zawsze należy do sitwy.

    Ale moze ich wyp*, albo przeniesc do innych.
    Albo podsluchiwac telefony :-)

    J.