    From: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dawno nie było o sporcie :)
    Date: Wed, 28 Jan 2015 13:19:50 +0100

    > Na michelin.com, na środku głównej strony, jednym kliknięciem można
    > obejrzeć sobie film, ak się wygrywa Monte Carlo na oponach Michelin.

    Nie ma jednym kliknieciem. Na Pirelli przeszkadzaly ci 3, tutaj odejmujesz
    sobie 1 :P

    > I to jest to po co Michelin ładuje furę kasy w ten sport - bo oni takim
    > filmem zwiększają sprzedaż swoich opon na rynku absolutnie cywilnym.

    Tak jak Pirelli zwieksza sobie sprzedaz przez reklame opon produkowanych dla
    F1, ktore umowmy sie jest znacznie bardziej popularnym motorsportem, ale to
    nie znaczy, ze na stronie masz klikac 1 raz :)

    > Natomiast jest szybszym kierowcą niż Ogier i wszyscy inni.
    > Wynik jest tu kwestią czasu i wyrównania poziomu.

    Szybszym jest na torze, ewentualnie na odcinklach asfaltowych, jesli tylko
    taki Ogier nie kalkuluje.

    > To dopiero zobaczymy.

    Obecnie Kubica na szutrach nie ma zadnych szans, nie ma co patrzec ;)
    Jesli bedzie na OSach w 5 to zaliczy olbrzymi sukces..

    > Sport to reklama dla tych opon cywilnych - sport służy do tego żeby
    > pokazać
    > że na ich oponach wygrywa się mistrzostwa świata, że się jest lepszym od
    > wszystkich innych i to zachęca ludzi do podjęcia decyzji zakupu opon tego
    > nie innego producenta do swojego samochodu.

    Owszem dla 5-10% zainteresowanych. Dlatego tego typu informacje nie musza
    byc na pierwszej stronie.
    Wrecz jestem zdania, ze wiekszosci moga przeszkadzac bo nie tego szukaja.

    Wsrod fanow motosportu w Polsce po tym rajdzie na pewno w jakims stopniu
    wzrosnie sprzedaz opon Pirelli.
    Wzrosnie tez sprzedaz opon sportowych na calym swiecie wsrod amatorow
    rajdow, dlatego ze Kubica w pieknym stylu wygral na nich kilka odcinkow i
    "powiedzial ze byly szybsze" - to jedno jego zdanie bardzo duzo znaczy bo
    jest osobowoscia na ktora wszystkie media zwracaja uwage.
    Pirelli o tym dobrze wie, dlatego na ich stronie poszla informacja.

    > Nikomu się to jakoś nie udaje.
    > Nikt się nie chwali nawet drugim miejscem.
    > Miejsce jest albo pierwsze, albo żadne.

    Dlatego WRC sponsorowanej przez Michelina nie bylo po drodze poswiecac zbyt
    duzo czasu Kubicy w drugim dniu, ktory jechal na oponach innej firmy. Jesli
    Kubica jak piszesz wygra rajd, zobaczymy czy Michelin nie bedzie pisal o
    swoim drugim miesjcu :)

    > Zresztą to jest trochę ból dzisiejszego motorsportu, gdzie przez to nie ma
    > walki, nikogo nie stać na ryzyko jakie niesie walka, bo na zaciętą walkę
    > trzeba poświęcić ogromne środki - a wygra tylko jeden, reszta traci
    > wszystko co zainwestowali.
    > Dlatego w tych popularnych dyscyplinach jest jeden doinwestowany faworyt i
    > cała reszta która nawet się nie stara dorównać, bo to z ich, biznesowego,
    > punktu widzenia nie ma sensu - ryzyko jest za duże.

    Koszty niewatpliwie jakas role graja. Tylko niestety konkurencji to nie ma
    dlatego, ze to wynika z PRZEPISOW, zarowno w F1, MotoGP czy WRC, a nie tylko
    dlatego o czym wspominasz wyzej. W WRC dopuszczono konkurencje z powrotem w
    2014, wiec sie dopiero odradza jak widac z dobrym skutkiem i nikt nic nie
    traci :) Takze trafiles kula w plot, no moze nie do konca ale troche
    chybiles :)
    http://www.f1wm.pl/php/news_id-2711.html

    > Pirelli po tym rajdzie nie bardzo ma co pokazać nawet za swoje pieniądze.
    > Niestety.
    > Rezultaty były poniżej oczekiwań.
    > Sama jazda bez puenty będącej wynikiem nie trafi do niefanów.

    Pirelli zwlaszcza po tym rajdzie mialo co pokazac, gdzie pierwszy raz od...
    na ich oponach wygrywane sa OSy. To jest puenta. Rezultaty byly znacznie
    powyzej oczekiwan dzieki wlasnie Kubicy, bo oprocz niego byly jeszcze 3 nic
    nie znaczace zespoly WRC z oponami tej firmy.

    > Jak jest wyścig kolarski, to niestety ale też się pokazuje czołówkę, a nie
    > kolarza który po tym jak się wywrócił, nadludzkim wysiłkiem dogonił połowę
    > stawki.
    > Takie po prostu życie - ludzie chcą oglądać zwycięzców, nawet bardziej niż
    > piękną walkę.

    Swietna uwaga, tylko slabo ogladasz toury kolarskie. Kto jest pokazywany
    danego dnia? Ten ktory wygrywa etap i jakis poscig, czy ten ktory prowadzi w
    calym wyscigu ale tego dnia wlecze sie w srodku peletonu ?
    W wyscigach jednodniowych jakim jest np. F1 jak najbardziej pokazuje sie
    srodek stawki gdzie "cos sie dzieje". Lider prowadzacy z 30sek przewaga
    zaczyna schodzic na dalszy plan, to samo jest w MotoGP.

    > No i pewnie wygra czy wbije się na pudło i wtedy go będą pokazywać.
    >
    > Takie miał możliwości i wylądował we własnym zespole, jeżdżąc za swoje?
    > Nie słuchaj tych plotek :)

    Lubie takie merytoryczne teksty, kolejna bardzo słaba próba obrony.
    Wszyscy kłamią włącznie z samym Kubicą i szefem Citroena.
    Dobra, będę miał to na uwadze :)
    http://rallyonline.pl/konflikt-sponsorski_41711.html

    > Jak tylko Kubica dojdzie do powtarzalnej jazdy pozwalającej myśleć o
    > punktach w WRC, to każdy team fabryczny go przyjmie z otwartymi rękami,
    > również bez Lotosu jak będzie z tym problem.

    Czytaj wyzej link. To Lotos nie chcial sie zgodzic i Kubica nie chcial lub
    nie mogl zrezygnowac z Lotosu !!!
    No ale przeciez Yves Matton, szef Citroen Racing zwyczajnie bredzi. To tylko
    takie plotki :)

    > Tylko w teamie fabrycznym trzeba punktować, robić miejsca w rocznej
    > klasyfikacji generalnej. Wygrywanie odcinków to nie to, co marketing
    > koncernu da radę przekuć w większą sprzedaż ich samochodów.

    W takim razie w WRC powinno jezdzic tylko VW Polo, bo reszcie nie powinno
    sie to oplacac.

    Pozdrawiam :)