  • Data: 2019-11-18 19:42:27
    Temat: Re: DeepL
    Od: Borneq <b...@a...hidden.p> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.11.2019 o 16:06, M.M. pisze:
    > iiii jjjj światło kkkk llll". Czasami sieć dla sztucznych słów wypluje
    > słowa typu a, the, albo jakieś idiomy. Innym razem sieć wypluje slowo puste, co
    > będzie znaczyło, że tego slowa się nie tłumaczy. Potem inny zestaw sieci zadba o

    A czy zamiast neuronów nie można użyć jakiegoś algorytmu, np. liczącego
    prawdopodobieństwa Bayesa? Trochę mam niezbyt dużo zaufania do sposobu w
    którym to nie my określamy działania, tylko sieć sama się uczy w
    niewiadomy sposób, za to trzeba ja długo uczyć na wielkiej ilości danych.

    Zamiast tłumaczyć z języka A na B, można by spróbować tekst zrozumieć,
    mieć wtedy pośredni język.

    Na przykład porównując definicje:
    http://wordnetweb.princeton.edu/perl/webwn?s=solid&s
    ub=Search+WordNet&o2=1&o0=1&o8=1&o1=1&o7=1&o5=&o9=&o
    6=&o3=&o4=&h=0

    https://en.wiktionary.org/wiki/solid

    Widać że część się pokrywa, część nie. Ale w jaki sposób maszyna może
    stwierdzić pokrywanie się definicji?
    (geometry) A three-dimensional figure (as opposed to a surface, an area,
    or a curve).
    ==
    S: (n) solid#3 (a three-dimensional shape)

    (chemistry) A substance in the fundamental state of matter that retains
    its size and shape without need of a container (as opposed to a liquid
    or gas).
    ==
    (14)S: (n) solid#1 (matter that is solid at room temperature and pressure)

    natomiast to nie pasuje:
    An article of clothing which is of a single color throughout.

    --
    gdy się porównuje definicje, to człowiek jest w stanie stwierdzić, czy
    pasują czy nie, natomiast komputer jak to może stwierdzić?