eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę? › Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
  • Data: 2019-10-07 17:52:13
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-10-07 o 15:56, s...@g...com pisze:
    > W dniu sobota, 5 października 2019 16:49:30 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    >> W dniu 2019-10-05 o 23:26, s...@g...com pisze:
    >>> W dniu sobota, 5 października 2019 11:34:59 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    >>>> W dniu 2019-10-04 o 21:24, s...@g...com pisze:
    >>>>
    >>>>> Dzisiejsze dizle az takie zle nie sa. Ale bez dpf/fap to znalezc bedzie ciezko.
    >>>>> A wyciac tez nie zawsze ma sens.
    >>>>> Jak bedziesz krotkie odcinki robic to szybko filter zapelnisz.
    >>>>
    >>>> Zakładając, że krótkie odciniki to te, które Irokez planuje
    >>>> czyli 10-15km, to co wtedy znaczy, że szybko się filtr zapełni?
    >>>> Ile dni, miesięcy czy lat takiej jazdy to jest wg Ciebie szybko?
    >>>
    >>> Zazwyczaj wypalanie odbywa sie co 600-800-1200km.
    >>>
    >>> Tyle ze tu nie o samo zapelnienie sie filtra chodzi a o to ze jak juz sie zacznie
    procedura wypalania to dobrze bylo by ja zakonczyc. A z tym moze byc w kratke jak w
    aucie nie bedzie lampki czy komunikatu.
    >>>
    >>> Taki filtr sie albo nie wypali i zatka albo bedzie sie wypalal ciagle bo
    procedura sie nie zakonczy i zacznie od nowa przy nastepnym uruchomieniu.
    >>> W obu przypadkach dobrze sie to nie skonczy.
    >>>
    >>> Ale jak auto okazjonalnie jednak zrobi te 100-150km to jest szansa ze wtedy sie
    filtr wypali i oprozni.
    >>
    >> Nie jest to odpowiedź na pytanie.
    >> Akurat jeżdżę takim, który w instrukcji ma napisane, że ze względu na
    >> skrzynię DSG i stosunkowo niskie obroty w normalnym użytkowaniu wypalanie ma
    >> zaprogramowane przez podwyższenie obrotów biegu jałowego.
    >> Robię ok 25 tys rocznie - kiedyś sporo autostradowo, ale ostatnie 3-4 lata
    >> średnio raz na dwa miesiące zrobię kilkaset autostradą.
    >> Reszta odcinki krótkie- do pracy mam 10km w jedną stronę.
    >> Podwyższenie obrotów biegu jałowego zauważyłem może ze dwa razy.
    >> Jeżdżę tym autem już 8 lat - problemów z DPF na razie nie widać.
    >> To ile to jest szybko? 8 lat-10 lat? Zapcha mi się jutro czy za kolejne
    >> 8 lat?
    >
    > Widze ze zupelnie nie rozumiesz.
    > Tobie sie ten filtr zapycha i oproznia w tempie jak napisalem, 600-800-1200km w
    zaleznosci od trybu jazdy i pojemnosci samego filtra.
    >
    > Tobie sie on nie zapcha bo jezdzisz dluzszymi odcinkami.
    >
    > Jak juz pisalem, a widze ze nie doczytales, problem jest w tym ze jak sie robi
    krotkie odcinki to sie cykl wypalania nie dokonczy albo spalanie bedzie takie ze nie
    ma sensu korzytsac z dizla bo wyjdzie drozej.

    Zupełnie nie rozumiem, ale uważam, że tak nie będzie jak Ty piszesz.
    Problemem jest to, że nawet jeśli wypalanie następuje, to charakter
    użytkowania powoduje, że jakby pojemność użytkowa tego filtra stale maleje.
    Wypala się tylko tyle ile może a reszta osadu zostaje i z biegiem czasu
    dostępna jest
    coraz mniejsza ilość miejsca w tym filtrze.
    Po kilku latach takiej eksploatacji ilość dostępnego miejsca będzie tak
    mała,
    że nie będzie miał co wypalać i zaświeci kontrolkę.
    Myślałem, że wiesz kiedy to może nastąpić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: