eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii... › Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
  • Data: 2014-08-19 20:56:43
    Temat: Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w
    news:ls0f87$kqb$1@dont-email.me...
    : (...)
    : z drugiej strony postep jest tak gwaltowny ze to
    : nie brak baterii czy mozliwosci
    : wymienienia ekranu powstrzymuje mnie przed powrotem
    : do smartfona ktory ma 4-5 lat
    :

    Nowe telefony są w bezustannych promocjach oferowane przez wszystkich
    operatorów sieci, więc sprzęt ten "starzeje się moralnie" - b. szybko! Z
    laptopami jest trochę inaczej, bo wprawdzie użytkownik "wymagający" pozbywa
    się dawniejszego modelu dość szybko, ale są też tacy, którzy chętnie go
    łykną. A bateria jest jednym z elementów, który zawodzi najczęściej /
    najszybciej...

    Kol. Pszemol zarzucił mi, że wskazana przeze mnie (21 lipca 2014 22:45)
    innowacja konstrukcyjna ---> patrz tu:
    - nie będzie korzystna dla "współcześnie montowanych" w laptopach baterii.
    Ale zauważyć muszę, że jeśli ogniwa Li-jon mają taką cechę, iż "nie lubieją"
    być ani do pełna ładowane, ani rozładowane do (nie całkiem przecież)
    niskiego poziomu - to oczywiście mój pomysł do nich się nie nadaje. Ale
    przecież Li-jon zaczęto używać, jako remedium na "chorobę" ogniw starszych
    typów: efekt pamięciowy. Jeśli ogniwa Li-jon są od niego całkiem wolne, to
    oczywiście ich dublowanie, tak jak w moim opisie - nie ma żadnego sensu,
    ale... Ale może się okazać, że warto wrócić do ogniw starszych, których to
    główną wadą - był właśnie efekt pamięciowy. Polega on na szybkim
    zmniejszaniu się "pojemności użytecznej" na skutek niepełnych cykli na~ i
    roz~ładowania. Wszak w przypadku laptopa takie niepełne cykle musiały
    często-gęsto trapić baterie. Może więc opisany sposób pozwoli wydłużyć okres
    dobrej kondycji starszych typów ogniw, na tyle, że będą się sprawować
    lepiej, niż Li-jon, czy też polimerowe?