eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii... › Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
    Date: Fri, 22 Aug 2014 12:49:25 -0500

    "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    news:53f63016$0$3058$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w
    > : (...)
    > : zrób taką wersję baterii do laptopa z ogniwami NiCd
    > : lub wodorkowymi która będzie mieć tyle samo mAh co litowo jonowa
    > : i zmieści się do tej samej obudowy co mieści się w laptopie litowo
    > jonowa.
    > :
    >
    > Jak podają źródła, technologia Li-jon pozwala na skumulowanie dwa razy
    > więcej energii niż w akumulatorach Ni-MH o tym samym ciężarze i wielkości.

    O widzisz... Teraz już domyślasz się, czemu nie stosuje się już NiCd ani
    NiMH?

    A tak się dziwiłeś... :-)

> [...]
    > 85% naładowania. A jeśli tak, to ktoś będący najbardziej zainteresowany
    > ich
    > trwałością, powinien używać jedynie... 30% pojemności takiego ogniwa. A to
    > oznacza, że na dłuższą metę lepsze parametry byłyby osiągane przez ogniwa
    > Ni-MH, zmodernizowane wg zaproponowanego przeze mnie pomysłu. Czyli
    > zdwojone, bądź potrojone. Dodatkową zaletą takiego zmultiplikowania ogniw,
    > jest możliwość zastosowania głębszego rozładowania takiej baterii, która
    > została rozpoznana jako obarczona efektem pamięciowym.

    Teraz pokaż mi producenta który stosuje marketing swoich wyrobów
    w stylu: "nasze akumulatory będą działać w tym laptopie 5 lat, nie 2
    lata jak w wyrobach konkurencji". Bo ja widzę tylko reklamę w stylu takim:
    "Aż 8 godzin na jednym ładowaniu!"
    Kto kupiłby laptopa, który działać mógłby tylko 2 godziny przy obietnicy
    przedłużenia jego trwałości? Weź pod uwagę, że ten sprzęt mobilny z roku
    na rok ma krótsze okresy spodziewanej eksploatacji i to nie ze względu
    na żywotność akumulatora tylko ze względu na starzenie się technologiczne.

    > Dodam, że ogniwa Ni-MH były ulepszane, dzięki czemu ich parametry znacząco
    > się poprawiły, no ale baterie litowe - są przez konsumentów kupowane
    > chętniej, no bo to "nowsze" rozwiązanie...

    Nie "nowsze" w cudzysłowiu tylko rzeczywiście nowsze a oprócz tego
    mające większą gęstość energii w jednostce wagi i objętości...
    Sprzęt mobilny ma działać jak najdłużej bez dostępu do kontaktu/ładowarki
    i ma być jak najmniejszy, jak najlżejszy. Trwałość jego jest z Li-Ion
    liczona
    już w długich latach (jak pisałem mój MacBook A1342 z 2009 roku, mimo
    ponad 700 cykli ładowania/rozładowania akumulatora, trzyma nieźle ładunek)
    a więc nawet jeśli u niektóych użytkowników (bo nie wszyscy zastosują
    Twoje procedury, nie?) byłaby większa niż 5-6 lat to nie zyskałbyś wiele
    klientów taką promocją.

    Ale już Cię nie zniechęcam - pisz do Apple, Sony, Samsunga - daj znać jak
    przyjmą Twój wynalazek... Powodzenia życzę!