  • 11. Data: 2010-01-03 19:15:29
    Temat: Re: Dlaczego TV LED sa takie drogie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dx" <d...@m...com> napisał w wiadomości
    news:hhqp2a$g79$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Dlaczego porownujesz cene zarowki LED z cena lampy żarowej?

    Od świetlówki kompaktowej kosztuje podobnie więcej.

  • 12. Data: 2010-01-03 19:16:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Allegro mowi co innego...

    Tzn?
    Bo świetlówki kupowałem już za 5 zł, a świecącej żarówki LED poniżej 30-40
    zł w sklepie nie widziałem.
    HINT: Żeby świeciła to musi mieć z 5 W minimum.

  • 13. Data: 2010-01-03 19:17:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > przykład ceny z pobliskiej hurtowni
    > LEDx15 230V,BIALA CIEPLA E27 ZAR-E27-0001 11.45 PLN

    Z tego to sobie możesz zrobić punkcik świetlny w podłodze, a nie oświetlenie
    czegokolwiek.
    Sprawdzone empirycznie, bo właśnie pokój mi oświetlają żarówki LED.

  • 14. Data: 2010-01-03 19:19:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 20:17, Cavallino pisze:

    > Z tego to sobie możesz zrobić punkcik świetlny w podłodze, a nie
    > oświetlenie czegokolwiek.
    > Sprawdzone empirycznie, bo właśnie pokój mi oświetlają żarówki LED.

    oj, to tylko drastyczny przykład.
    w tej hurtowni jest głównie chińszczyzna.
    jak będe wymieniał to tylko na philipsa lub osrama,
    gwarancja żywotności, ale osram kosztuje ok 80 zł

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 15. Data: 2010-01-03 19:27:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > oj, to tylko drastyczny przykład.

    Ale nietrafiony.
    Zapewniam Cię, że stosunek ceny jest taki jak pisałem, za 11 zł LED do
    oświetlenia nie kupisz.

  • 16. Data: 2010-01-03 19:29:38
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 20:27, Cavallino pisze:

    > Zapewniam Cię, że stosunek ceny jest taki jak pisałem, za 11 zł LED do
    > oświetlenia nie kupisz.

    nie miałem zamiaru udawadniać.
    napiasałem później, że musiałbym wydać za rozsądną ok 80 zł

  • 17. Data: 2010-01-03 19:33:44
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 20:17, Cavallino pisze:

    > Z tego to sobie możesz zrobić punkcik świetlny w podłodze, a nie
    > oświetlenie czegokolwiek.
    > Sprawdzone empirycznie, bo właśnie pokój mi oświetlają żarówki LED.

    tak z ciekawości - podaj jakie i ile na pokój zakupiłeś?

  • 18. Data: 2010-01-03 19:45:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > tak z ciekawości - podaj jakie i ile na pokój zakupiłeś?

    Gabinecik mam malutki, tak z 7 m2, do tej pory wystarczył do niego 1 halogen
    50 W.
    Z LED tak łatwo już nie było, obecnie świecą dwie, a pewnie jeszcze ze dwie
    następne zakupię (jak stanieją).
    Z tych co mam:
    Pierwsza to totalnie nieudany zakup, 2.6 W nie wystarcza na nic
    praktycznie - ot bajerek.
    Druga jest dwa razy mocniejsza, do tego barwa ciepła i z tego co widzę to
    takie dwie-trzy są już w stanie oświetlić taki pokój.
    Kupowałem w marketach budowlanych.

  • 19. Data: 2010-01-03 19:50:01
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.01.2010 20:45, Cavallino pisze:

> [...]
    > Druga jest dwa razy mocniejsza, do tego barwa ciepła i z tego co widzę
    > to takie dwie-trzy są już w stanie oświetlić taki pokój.

    mowa o gu10?

  • 20. Data: 2010-01-03 20:47:19
    Od: "dx" <d...@m...com>

    Użytkownik "dx" <d...@m...com> napisał w wiadomości
    > No wlasnie, dlaczego LCD z podswietleniem LED sa takie grogie?
    > Przeciez diody LED sa chyba duzo tansze od duzej lampy wyladowczej z
    > przetwornica zasilajaca...
    >
    > Wiem, ze teraz LED sa trendy, na topie i w ogole.
    > Moze jakies patenty na to podswietlenie sa drogie?
    >
    > Czy dobrze kombinuje, ze za chwile ceny ledów spadna do poziomu
    > tradycyjnych LCD, bo w tej chwili dawanie ponad 5k za 42" to troche
    > przegiecie pały jest...

    No dobra, to ze lampy LED sa drozsze od zarowek i swietlowek - OK.
    Jednak jakos dziwnie, na allegro pelno jest tanich notebooków w okolicach 1k
    z matrycami z podswietleniem LED.
    Wiec jednak da sie taniej...

    dx