  • 21. Data: 2013-07-03 11:54:07
    Temat: Re: Dlaczego istnieje zasada, ze pojazd z prawej strony ma pierwszenstwo?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-03 07:59, Adam Klobukowski pisze:

    > Wszędzie gdzie obowiązuje ruch lewostronny, z wyjątkiem Japoni o ile sie nie mylę.

    Bzdury opowiadasz. Zróbmy tak - podaj link do przepisów w choćby jednym
    kraju, gdzie jest ruch lewostronny, a nie obowiązuje zasada prawej wolnej.

  • 22. Data: 2013-07-03 13:08:22
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-02 22:44, Marek Włodarz pisze:
    > W artykule <51d33a4a$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>

    > Może właśnie dlatego, że jest mniej widoczny?
    >
    > Przy okazji - tam gdzie jest ruch lewostronny, obowiązuje (na ogół)
    > reguła "lewej ręki".

    W UK, Irlandii oraz w Australii nie. Wymień kraje, w których tak jest.

  • 23. Data: 2013-07-03 13:09:01
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Adam Klobukowski" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Wszędzie gdzie obowiązuje ruch lewostronny, z wyjątkiem Japoni o ile sie
    > nie mylę.

    właśnie że się mylisz bo od 6 lat jeżdżę po UK i zapewniam cię że ustępuje się
    tym z prawej dokładnie tak jak w Polsce

    Pzdr
    Piotrek

  • 24. Data: 2013-07-03 21:47:55
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    > Może dlatego, że w przeciwnym przypadku jadący prosto musiałby
    > ustępować skręcającemu? Skręcający i tak zwalnia.

    Mozesz rozwinac?
    Na skrzyzowaniu rownorzednym i tam musisz ustapic temu z prawej
    niezaleznie czy on jedzie prosto, skreca w prawo czy w lewo.
    A zmieniac pas i siedzac po lewej stronie pojazdu duzo lepiej widze co
    sie dzieje z lewej strony (np. lusterko w srodku skierowane jest na
    lewa). Po prawej zaslaniac moze pasazer.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 25. Data: 2013-07-03 21:56:41
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2013-07-03 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin n...@n...com ...

    > hmm, może w tzw. anglikach...

    Skoro siedze w samochodzie po lewej stronie to widze lepiej na lewo. Po
    prawej stronie moze byc pasazer ograniczajacy widocznosc.
    Przy zmianie pasa na lewy mam lusterko w srodku i na zewnatrz samochodu
    wiec widze znacznie wiecej niz zmieniajac na prawy gdzie mam tylko
    lusterko zewnetrze. A pamietam jeszcze czasy gdy samochody mialy tylko
    lewe lusterko - chociaz nigdy nie prowadzilem samochodu tylko z jednym
    lusterkiem zewnetrznym.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 26. Data: 2013-07-03 23:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin n...@n...com ...

> [...]
    > lusterko zewnetrze. A pamietam jeszcze czasy gdy samochody mialy tylko
    > lewe lusterko - chociaz nigdy nie prowadzilem samochodu tylko z jednym

    A mi wychodzi ze z lewej mam słupek wiec widze gorzej.
    Ale przyznaje, ze bardziej przemawia do mnie argument z wieżą i rycerzem
    biegającym po schodach. :)

  • 27. Data: 2013-07-04 12:16:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jul 2013, Marcin wrote:

    > Witam

    > Mozesz rozwinac?

    Dość prosto.
    Dla jadących wobec siebie z boków liczba kombinacji
    jest taka sama a układ przecięć symetryczny.
    Ale jest jeden przypadek, który nie jest symetryczny.
    Miałem na myśli jadącego tą samą drogą :)
    Znaczy z przeciwka.

    > Na skrzyzowaniu rownorzednym i tam musisz ustapic temu z prawej niezaleznie
    > czy on jedzie prosto, skreca w prawo czy w lewo.

    Ale jeśli pojazdy jadą naprzeciw siebie i jeden z nich skręca,
    mamy dwa "nierównoprawne" przypadki. Skręt w prawo jest bezkolizyjny,
    pozostaje skręt w lewo. Czyli jedziesz prosto i ten z przeciwka
    skręca w lewo, albo zamieniacie się miejscami.
    Przy zmianie zasady musiałbyś się zatrzymywać, bo komuś z przeciwka
    zachciało się skręcić w "swoje lewo".

    > A zmieniac pas i siedzac po lewej stronie pojazdu duzo lepiej widze co sie
    > dzieje z lewej strony (np. lusterko w srodku skierowane jest na lewa). Po
    > prawej zaslaniac moze pasazer.

    Pasażerowi dasz w ucho, to się schyli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-07-04 14:53:45
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 3 lipca 2013 (21:47:55) napisano:
> [...]
    > sie dzieje z lewej strony (np. lusterko w srodku skierowane jest na
    > lewa). Po prawej zaslaniac moze pasazer.

    Popatrz na obrazek:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1506823/Bez%C2%A
    0tytu%C5%82u.png

    Wyobraź sobie, że jesteś samochodem A.

    GDYBY obowiązywała zasada "lewej ręki", musiałbyś ustępować
    samochodowi B, nawet wtedy, gdy nie jest on na "kursie kolizyjnym" z
    Tobą.

    Przy zasadzie "prawej ręki" ustępujesz samochodowi "C" - bo
    niezależnie od tego, gdzie on pojedzie - ZAWSZE będzie na kolizyjnym.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub