    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 24 Aug 2018 15:13:59 +0200

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 14:41:24 +0200, Marek Panek napisał(a):

    > Mówimy o różnych rzeczach - ja o uzysku, czyli 90% wyrobów trzyma
    > zamawiane parametry; tutaj dla ustalenia uwagi przykładowe 1%

    I ten uzysk z 90% spadł do 10% ?

    To sie spodzewam, ze fabryka pozbyla sie tego zlecenia, bo to sie
    chyba nie oplaca :-)

    Zaczela robic takie, gdzie tolerancja mogla byc np 20% i uzysk znow
    wzrosl do 90% :-)

    > Kochany, tak sczegółowo gdybać to możemy lata całe - tego nie wiem i
    > nigdy się nie da tego prześledzić. Ale z drugiej strony kija - jak
    > chcesz się zabawić w śledczego to proszę: w Elwro w epoce "bolka i
    > lolka" linia produkcyjna stała prawie 4 miesiące. Bo zabrakło wkrętów
    > M3x4, a były M3x5, ale żeby wprowadzić je do produkcji potrzebne było
    > ponad 20 podpisów. A kobity na linii siedziały i szydełkowały bo nie
    > było szufladki z forsą coby je odpuścić na płatny nadterminowy urlop

    Za PRL takie cuda ? To chyba gdzies na eksport :-)

    Choc czasem taki 1mm moze byc za duzo ..

    > W telewizory montuje się już testowane u producenta US

    Ale matryca TFT to pelno tranzystorow.
    Nie montowanych, tylko wytworzonych na tym szkle.

    > Reasumując i wracając do głównego wątku:
    > Czystość jest jednym z ważących czynników w procesach produkcyjnych, w
    > jednych mniej, w innych więcej, chociaż bez przesady:
    > Gierek miał wizytować CEMI, gdzie sprowadzono grubo przepłacając
    > (embargo) kilkokilowatowe reaktory radiacyjne na podczerwień -
    > oczywiście tą podczerwień ogniskowały fikuśne zwierciadła. Derekcja w
    > ramach "malowania trawy" przykazała dokładnie posprzątać hale, łącznie z
    > pastowaniem podłóg. Efekt: przy pierwszym roboczym rozruchu węlowodory z
    > pasty w powietrzu uszkodziły nieodwracalnie komplet zwierciadeł.

    Tylko to raczej skutek nieswiadomosci.

    > Takich historii znam więcej, ale tu przestaję już pyskować.

    Spisuj, kiedys opublikujesz :-)

    J.