    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 25 Aug 2018 05:56:58 -0700 (PDT)
    <yq8j5lgtzl6r.ua2lqab2jds7$.dlg@40tude.net>
    <5b7da78c$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5b7e716b$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    <1MufD.55989$Ly.43842@fx19.ams1>
    <y927cqguwyj4$.1l94c3g31qz1a$.dlg@40tude.net>
    <thIfD.65756$Ly.60844@fx19.ams1>
    <3...@g...com>
    <HfRfD.110042$8Z.89420@fx11.ams1>
    Subject: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 19:39:36 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > To nie jest audyt. To jest normalna, zdrowa praktyka :) Dodatkowo znam
    > jeszcze takie tego roszerzenie, że jak traktuje się dostawcę czy inną
    > firmę partnerską poważnie i własnie jak partnera, to od czasu do czasu
    > robi się wspólne sesje i omawia bieżące problemy. Zawsze warto wysłuchać
    > kogoś odrobinę bardziej z zewnątrz.

    Łorkszopy muszą ze swojej natury być regularne. Ostatnim punktem w każdym z nich jest
    określenie kiedy organizujemy następny. Przede wszystkim po to żeby nie pracować pod
    presją czasu, że za dwie godziny musimy kończyć a tu się okazuje że jeszcze jest kupa
    pytań.

    > Z mojego doświadczenia, problem z Azją i takimi sytuacjami jest brak
    > transparntności i przepływu informacji. Z jakiegoś tajemniczego podowu,
    > lokalnym firmom (ba, nawet MNC) wydaje się, że fajnie jest nie
    > powiedzieć wszystkiego co istotne, zadawać jakieś pytania, ale bez
    > szerszego kontekstu i szczegółow. Wtedy im się najwyraźniej wydaje, że
    > to ma sens i chyba tylko wtedy problemy rozwiążą się jedną nóżkę
    > bardziej a druga strona najbardziej pomoże.

    Kultura społeczeństwa zhierarchizowanego. Do rozmowy z zewnętrznymi klientami jest
    kierownictwo, ale to są ludzie w prawie 100% nie mający żadnej technicznej wiedzy.
    Ich kontakt z fachowcami jest bardzo słaby. Jeśli muszą podjąć decyzję na spotkaniu,
    to jej nie są w stanie podjąć, bo nie zaproszą przecież inżyniera żeby przyszedł i
    coś tam wyjaśnił- w ich mniemaniu zbłaźniliby się brakiem elementarnej wiedzy.