    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Dlugosc rozwalcowania rur w sicie
    Date: Sun, 2 Jan 2011 02:50:36 -0800 (PST)

    On Jan 2, 11:23 am, " " <l...@g...pl> wrote:
    > Do Kraisa dzwonilem, ale wszyscy byli chyba na urlopie po swietach, bo nikt
    > sie nie odzywal :D Stad moje pytanie na forum. Glownie martwilem sie tym, ze
    > sa pewne ograniczenia dotyczace dlugosci rozwalcowania zalezne od od podzialki
    > otworow, grubosci sita itd.

    Robert Krais wie o roztlaczaniu rurek wiecej niz reszta Polakow razem
    wzieta, zlap go raz i wypytaj (nie bedzie latwo). Ograniczenia
    techniczne biora sie z tego ze jak otwory masz za blisko a dasz za
    duzy moment na mandrelu, to zdeformujesz sasiednie otwory roztlaczajac
    aktualny. Mozesz w ten sposob uniemozliwic roztloczenie nastepnych
    albo rozszczelnic poprzednie. Jest iles tam sposobow zeby temu
    zaradzic, dowiedz sie i sie zastosuj.

    > Obliczenia wg algorytmu PN-EN 13445-3 pokazuja ze
    > im wieksza dlugosc rozwalcowania rur w sicie to wieksze jego wzmocnienie i
    > ciensze sita (co jest logiczne),

    Nie uzywam 13445, ale tak jakos mi sie wydaje ze to z SecVIII-1
    zerzniete.

    > chociaz porownujac obliczenia z przepisami
    > UDT sa one ciensze nawet o 100 mm (gdy rurki sa rozwalcowane na calej
    > dlugosci)i to budzi moje zastrzezenia.

    Mimo mojego ogolnie pozytywnego mniemania o UDT, ich przepisy nie sa
    najwyzszym swiatowym osiagnieciem w dziedzinie inzynierii urzadzen
    cisnieniowych. Zalecam duza dawke ostroznosci.

    > Z background do PN-EN 13445-3 wiem, ze
    > byl problem z liczeniem den sitowych dla wymiennikow u-rurowych, ale nic nie
    > pisze o sitach do wymiennikow z glowica plywajaca... Ehhh.. zeby tak wkoncu
    > ktos sie wzial pozadnie za napisanie jakiegos skryptu z PN-EN 13445-3 :D to
    > byloby latwiej.

    Zbierz wiedze, napisz ksiazke, zostan milionerem :-)
    Konrad