  • 1. Data: 2011-01-01 16:49:06
    Temat: Dlugosc rozwalcowania rur w sicie
    Od: " LukaszPK85" <l...@g...pl>

    Witam. Czy moglby mi ktos pomoc w otrzymaniu wiadomosci na jaka dlugosc mozna
    rozwalcowac rury w dnie sitowym, gdzie otwory wykonane sa z podwojnym rowkiem.
    Chodzi mi o ograniczenia wynikajace z technologi wykonania. Chcialbym
    zawalcowac rury z 16Mo3 w sicie z odkuwki P355QH1. Chcialbym to zrobic na
    calej dlugosci sita, ale nie wiem czy jest to mozliwe.

  • 2. Data: 2011-01-01 20:38:39
    Temat: Re: Dlugosc rozwalcowania rur w sicie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 1, 5:49 pm, " LukaszPK85" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zawalcowac rury z 16Mo3 w sicie z odkuwki P355QH1. Chcialbym to zrobic na
    > calej dlugosci sita, ale nie wiem czy jest to mozliwe.

    To jest mozliwe wtedy gdy masz ekspander nie krotszy od grubosci sita.
    Ani jednego ani drugiego nie podales, wiec odpowiedz mozesz znalezc
    rzucajac moneta, kostka, czym tam chcesz. Kazda bedzie rownie
    prawdziwa co nieprawdziwa.
    Konrad
    PS nawet srednicy rurki nie podales.

  • 3. Data: 2011-01-01 21:17:59
    Od: " " <l...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Ani jednego ani drugiego nie podales, wiec odpowiedz mozesz znalezc
    > rzucajac moneta, kostka, czym tam chcesz. Kazda bedzie rownie

    No tak, nie podalem zadnej danej wiec mozna wrozyc z fusów :) Juz nadrabiam
    braki. Rurka fi25x2,6, otwor w dnie sitowym fi25,6 (chociaz zastanawiam sie
    czy nie dac fi25,3 - kierujac sie TEMA), sito o grubosci 170mm, podzialka 32
    [mm]. Jesli chodzi o ekspander to w razie potrzeby wykonawca pewnie zakupi
    :)Wszystko jest na etapie projektowania i dlugosc rozwalcowania rurki rzutuje
    mi ostatecznie na grubosc sita (obliczenia zgodnie z PN-EN 13445-3).

    P.S. Prosze o wyrozumialosc - zaczynam dopiero swoja przygode z projektowaniem :)

  • 4. Data: 2011-01-02 09:58:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 1, 10:17 pm, " " <l...@g...pl> wrote:
    > Prosze o wyrozumialosc - zaczynam dopiero swoja przygode z projektowaniem :)

    No to dam ci rade: nie dasz rady sam rozwiazac kazdego problemu
    najlepiej na swiecie. Jeden telefon do producenta ekspanderow i minuta
    rozmowy da ci wiecej niz miesiac teoretycznych rozwazan. Nie wiem co
    tam obecnie Krais ma w ofercie, ale jestem przekonany ze to "sie da".
    Moze byc drogo, ale masz jeden bardzo wazny argument: roztlaczajac na
    calej dlugosci unikasz korozji szczelinowej od strony plaszcza.
    Konrad
    PS luz zastosujesz oczywiscie nie wedlug zalecen temy, tylko
    producenta ekspandera.

  • 5. Data: 2011-01-02 10:23:07
    Od: " " <l...@g...pl>

    Do Kraisa dzwonilem, ale wszyscy byli chyba na urlopie po swietach, bo nikt
    sie nie odzywal :D Stad moje pytanie na forum. Glownie martwilem sie tym, ze
    sa pewne ograniczenia dotyczace dlugosci rozwalcowania zalezne od od podzialki
    otworow, grubosci sita itd. Obliczenia wg algorytmu PN-EN 13445-3 pokazuja ze
    im wieksza dlugosc rozwalcowania rur w sicie to wieksze jego wzmocnienie i
    ciensze sita (co jest logiczne), chociaz porownujac obliczenia z przepisami
    UDT sa one ciensze nawet o 100 mm (gdy rurki sa rozwalcowane na calej
    dlugosci)i to budzi moje zastrzezenia. Z background do PN-EN 13445-3 wiem, ze
    byl problem z liczeniem den sitowych dla wymiennikow u-rurowych, ale nic nie
    pisze o sitach do wymiennikow z glowica plywajaca... Ehhh.. zeby tak wkoncu
    ktos sie wzial pozadnie za napisanie jakiegos skryptu z PN-EN 13445-3 :D to
    byloby latwiej.

    Dzieki za odpowiedz, pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-01-02 10:50:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 2, 11:23 am, " " <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > sa pewne ograniczenia dotyczace dlugosci rozwalcowania zalezne od od podzialki

    Robert Krais wie o roztlaczaniu rurek wiecej niz reszta Polakow razem
    wzieta, zlap go raz i wypytaj (nie bedzie latwo). Ograniczenia
    techniczne biora sie z tego ze jak otwory masz za blisko a dasz za
    duzy moment na mandrelu, to zdeformujesz sasiednie otwory roztlaczajac
    aktualny. Mozesz w ten sposob uniemozliwic roztloczenie nastepnych
    albo rozszczelnic poprzednie. Jest iles tam sposobow zeby temu
    zaradzic, dowiedz sie i sie zastosuj.

    > Obliczenia wg algorytmu PN-EN 13445-3 pokazuja ze
    > im wieksza dlugosc rozwalcowania rur w sicie to wieksze jego wzmocnienie i
    > ciensze sita (co jest logiczne),

    Nie uzywam 13445, ale tak jakos mi sie wydaje ze to z SecVIII-1
    zerzniete.

    > chociaz porownujac obliczenia z przepisami
    > UDT sa one ciensze nawet o 100 mm (gdy rurki sa rozwalcowane na calej
    > dlugosci)i to budzi moje zastrzezenia.

    Mimo mojego ogolnie pozytywnego mniemania o UDT, ich przepisy nie sa
    najwyzszym swiatowym osiagnieciem w dziedzinie inzynierii urzadzen
    cisnieniowych. Zalecam duza dawke ostroznosci.

> [...]
    > ktos sie wzial pozadnie za napisanie jakiegos skryptu z PN-EN 13445-3 :D to

    Zbierz wiedze, napisz ksiazke, zostan milionerem :-)
    Konrad

  • 7. Data: 2011-01-02 12:53:58
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    Konrad,
    A może by tak strzelić jakimś materiałem wybuchowym?
    Raz widziałem i bardzo mi się to podobało... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2011-01-02 23:49:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 2, 12:53 pm, "Krzysztof Tabaczy ski" <k...@w...pl>
    wrote:
    > U ytkownik <l...@g...pl> napisa w wiadomo
    cinews:ifo5m7$5ur$1@inews.gazeta.pl...

    > Konrad,
    > A mo e by tak strzeli jakim materia em wybuchowym?
    > Raz widzia em i bardzo mi si to podoba o... :-)

    No, genialne są te wkładki pirotechniczne. Materiał nie tylko
    roztłoczony: to jest zespawanie jak jasna cholera!
    Konrad

  • 9. Data: 2011-01-04 10:23:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Jest jeszcze jedna ciekawa technika: DRW (Deformation Resistance
    Welding). Jest na to Code Case (specjalne dopuszczenie) w ASME.
    Konrad

  • 10. Data: 2011-01-04 12:07:25

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Jest jeszcze jedna ciekawa technika: DRW (Deformation Resistance
    > Welding). Jest na to Code Case (specjalne dopuszczenie) w ASME.
    > Konrad

    Dziekuje za wszelka pomoc. Na tym etapie postanowilem troche poczytac o
    rozwalcowywaniu i zapytac u zrodla, czyli wykonawce jak do tego podchodzi oraz
    jakie zalecenia sa od proeducenta narzedzi. Co do metody z wkladkami
    pirotechnicznymi to jak da mnie bomba :D ale nie wiem jak to sie ma do ceny
    zwyklego rozwalcowania.