eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Sun, 15 Jan 2017 01:21:15 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W minimalnym stopniu.
    > To jest wlasnie to napiecie graniczne, przy ktorym elektroliza
    > wody/elektrolitu jeszcze nie zachodzi/znikoma jest.
    > Wiec mozna akumulator trzymac i trzymac ... ale napiecia nie podnosic.

    Przy każdej temperaturze otoczenia?

    Zastanawiam się, jak dbać o akumulator w motorze, który stoi pod oknami i
    jeszcze trochę postoi (do wiosny), zakładając że nie chcę go wyciągać do
    ciepła (bo nie widzę sensu). Do tej pory zawsze trzymałem go przy 13.8V
    (non stop), ale może lepiej byłoby go np. okresowo (raz na tydzień)
    doładowywać?

    Lub podłączyć mu jeszcze mniejsze napięcie, rzędu 13.0V... i tak większe
    od napięcia bez ładowania, więc przynajmniej się nie rozładuje...

    > Ale tak naprawde dlugie trasy to autobusy, ciezarowki ... osobowych
    > raczej nikt tak nie uzywa, aby przez cale dnie jezdzily.
    > Taksowki w NY moze ...

    Też racja.

    > Przy 14.4V elektroliza jest jeszcze niezbyt duza, wiec woda znika
    > powoli. Albo sie doleje, albo akumulator zmieni ... tak mi chodzi po
    > glowie, ze kwas siarkowy powinien wylapywac wilgoc z powietrza.
    >
    > Akumulator w przecietnym samochodzie jest juz praktycznie bezobslugowy
    > ... ale napiecia nierzadko sa nizsze niz 14.4V.

    U mnie OBD2 pokazuje zwykle 13.6V (mierzone przez adapter, ECU nie podaje
    napięcia). Ale moto potrafi i 14.8V dać.

    > A w nowszych to w ogole jest jakis specjalny system nadzoru - kto wie,
    > moze i one potrafia po starcie podniesc napiecie, aby akumulator sie
    > szybko naladowal, a potem obnizyc ponizej 14V ..

    Kolejna rzecz, która może się zepsuć :)

    --
    http://www.chmurka.net/