eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Sun, 15 Jan 2017 01:31:25 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <2hTd6h7p4IqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58776f5e$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net> <o58elk$61o$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 15 Jan 2017 01:31:25 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="4942";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1484443882; bh=Kuo8GmKYvGEckRT2bOLYWUFbvIY=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=WwEGnkZ1O/amEJDwNku5xD5rDfa9wpk9h8Jflq63SB+ZArzcUZNZs+AUTHXZepthq
    gcLSvszUcYi2yj03tRHF6APC+es88hArZo630agc6GPyvsgoJrQTQ/W/8TGAQsfZg+
    cbjVoTv2k6Spr7pUcvAJshWxaY8ik0eESCXKQXSw=KQXSw=
    Cancel-Lock: sha1:4BFFlPgFtROSpEiHmyYWdxGiCpU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711022
    [ ukryj nagłówki ]

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    >> Czyli można zrobić nawet zwarcie (zakładając że mamy kable, które się nie
    >> spalą) i go nie rozsadzi?
    > trolujesz. w takim przypadku coś umrze, bo nie jest to normalny stan pracy.

    Zastanawiam się, ile to "dużo"... gdzie jest granica.

    >> Gdzie założyłeś tę nagrzewnicę,
    > pomiędzy przednie fotele, w pionie, dmucha na dzieci siedzące z tyłu.

    Ok, ja raczej myślałem żeby wrzucić pod fotelem.

    >> żeby nie przeszkadzała? To ta 1000W? Na
    >> ile czasu grzania wystarczał akumulator (ten dodatkowy)
    > 10 minut, bo to był akumulator na złom.

    I dawało to coś? Tzn. potrafiło ogrzać powietrze w samochodzie czy tylko
    dmuchało ciepłym na dzieci, ale w samochodzie nadal było zimno?

    >> grzać czasu, w praktyce, żeby dało się komfortowo wsiąść i żeby szyby były
    >> odmrożone?
    > tego nie wiem. gdybym go skierował na szybę, zgaduje że te 10 minut
    > szybie by wystarczyło. natomiast nagrzanie całego wnętrza? PRzy minus 15
    > - nigdy.

    A przy -5? Lub 0? Chociaż przy 0 to moja masa własna mnie grzeje.

    >> Taka byłaby OK?
    >> http://allegro.pl/citroen-c5-nagrzewnica-elektryczna
    -i6652099066.html
    > taka sama

    Widzę że są trzy kable na konektorze i jeszcze jeden brązowy osobno. Jak
    to się podłącza? Brązowy do masy, a wszystkie trzy z konektora do plusa?

    >> Boję się podłączać to do głównego aku, żebym nie miał rano przymusowego
    >> pchania - mrozy to i tak złe warunki dla aku...
    > jest taka opcja. mnie sie to przytrafiło pod supermarketem, ale jak
    > zobaczyli starszego faceta, z małym dzieckiem i kablami rozruchowymi,
    > odarazu znalazł sie ochotnik.

    Pod supermarketem to jeszcze dobrze, gorzej jakby padło daleko, bez żywej
    duszy dookoła i do tego jakby Ci się spieszyło.

    >> Inna sprawa, że boję się, że jak za bardzo obciążę alternator, to albo go
    >> spalę albo nie będzie ładował głównego aku.
    > na 100% nic się nie stanie. chyba że masz pasek napędzający alternator
    > chwilę przed śmiercią, to umrze.

    Pasek ma półtora roku, bo wtedy zakładałem klimę i musiałem wymienić na
    dłuższy.

    > wyobraź sobie że jedziesz autkiem, a tu ładna pani macha rąsią, stojąc
    > przy aucie które ma otwartą maskę i kabelki rozruchowe. zatrzymujesz
    > się, "pożyczasz" jej prądu... Zastanawiasz się jakie to szkodliwe dla
    > silnika? Wcale. zużyjesz tylko pół szklanki paliwa więcej. to sam o
    > stanie się jak do działającego auta (silnika, alternatora) podłączysz
    > drugi akumulator.

    Ok, ale pożyczanie prądu (czy rozruch) to chwila, a takie ładowanie to
    długie minuty. Ale ok, wierzę.

    >> Ale te setki amper płyną normalnie przez kilka sekund odpalania. Jak komuś
    >> nie chce zapalić, to może kilkadziesiąt sekund, ale raczej nie dłużej...
    >
    > jak go rozładujesz lekko poniżej 12v i podłączysz do instalacji
    > samochodu z działającym silnikiem, nic złego niema prawa się stać. jeśli
    > masz jakiekolwiek zastrzeżenia, to podłącz go, przez żarówkę. żarówka w
    > szereg. jak bezpiecznik. jak dasz żarówkę 5W, to akululator bęzdie się
    > ładował przez pół roku. jak dasz żarówkę 100w, to dwa razy dłużej niż
    > bez niej (tak na oko oczywiście). jeśli zbudujesz układ z żarówką w roli
    > bezpiecznika i zrobisz zwarcie (np kompletnie zniszczonym akumulatorem),
    > żarówka zaświeci się jasnym światłem i tyle strachu.

    No tak, zapomniałem o tym. Sam to stosuję do odpalania podejrzanych rzeczy
    na 230V.

    >> Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły setki
    >> amper?
    > przy 14.4, po ustaleniu parametrów prąd spadnie w okolice zera amper,
    > więc nic sienie stanei

    Chodzi o czas do ustalenia parametrów :) Ale ok, jestem już o to spokojny.

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: