  • Data: 2018-01-15 22:36:22
    Temat: Re: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie #2
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-01-2018 o 21:21, J.F. pisze:

    > A uzasadnil ?

    Owszem. Poniżej komentuję.

    > Bo tu jest IMO kilka niuansow, w tym taki:
    > jesli masz na mysli ruszenie z miejsca parkingowego, to owszem, wlaczamy
    > sie do ruchu, nalezy ustapic.

    Dokładnie tak. Przepis nie mówi o tym aby nie ustępować pierwszeństwa
    jadącym pod prąd. Włączając się do ruchu mamy ustąpić wszystkim, nawet
    tym, którzy łamią przepisy.

    Dla jasności sytuacja ma się tak: wielki parking przed hipermarketem lub
    mały placyk. Wsio ryba. Pełno zaparkowanych aut w miejscach parkingowych
    i ruszających z nich aut albo jedno auto, żadnych narysowanych miejsc
    parkingowych. Też wsio ryba.

    Wyjazd z parkingu prowadzi na prostą drogę jednokierunkową. Czyli
    parking jest przy niej najzwyczajniej. Auta tą drogą poruszają się
    prostopadle do toru jazdy włączającego się do ruchu. Jedno z nich jedzie
    pod prąd i dochodzi do kolizji. Winę ponosi ten gość z parkingu.

    > Ale powiedzmy ze wyjechalismy bezpiecznie, uliczka wzdluz miejsc
    > parkowania dojezdzamy do krzyzujacej sie uliczki ... i potocznie
    > kierowca powie "wyjezdzam z parkingu".
    >
    > A tymczasem ta krzyzujaca sie to w zasadzie nadal parking, tzn
    > poprawniej powiedziec ze obaj jechali drogami wewnetrznymi :-)

    A to też było poruszane. Na dwóch krzyżujących się drogach wewnętrznych
    obowiązują takie same zasady ruchu jak na dwóch krzyżujących się drogach
    publicznych. To samo w strefach zamieszkania.

    Natomiast na drogach gruntowych: wolna amerykanka w pewnym sensie. Są
    też na to przepisy ale bardziej podchodzące pod tradycje ludowe niż pod
    PoRD. Tego wątku z kolei nie rozwijałem. Potraktowałem go jako ciekawostkę.

    > Jest maly niuans - zapewne po drodze beda skrzyzowania.
    > A na nich zakazy wjazdu w ulice.

    Ha! Racja! Ale inwalidów nie dotyczą :-P
    I to również było omawiane bo jest sprzeczność w przepisach. Gdy
    inwalida spowoduje kolizję na drodze wyłączonej z ruchu, gdzie mu wolno
    wjechać, to nie wiadomo co z tym fantem zrobić.

    > IMO ma.

    Nie zastanawiałem się. Być może.

    > Jesli bylo jakies oznakowanie, to trzeba apelowac.
    > Albo zarzadce drogi skarzyc za mylne i prowadzace do wypadkow.

    I tu się zaczyna kołomyja bo musisz wiedzieć, że

    1. Rozporządzenia ministra infrastruktury (jeśli na to będziemy w sądzie
    powoływać się) mają mniejszą moc niż PoRD.

    2. Do każdego takiego odwołania będzie trzeba zaangażować rzeczoznawcę i
    opłacić go. Być może będzie ich kilku.

    3. Miejski rzeczoznawca pewnie gra z sędzią w karty a to więcej znaczy
    niż jakiekolwiek argumenty :-D

    4. Nawet jeśli wszystkie opinie i orzeczenia przemawiają za Tobą to i
    tak nie masz żadnej gwarancji wygranej w/g naszego porządku prawnego.

    5. Strasburg też nie jest za darmo.

    Pytanie: czy nie lepiej machnąć na to ręką.

    > Ale ... u mnie tablice "droga wewnetrzna" zastapiły tablice "droga pod
    > zarzadem spoldzielni ...".
    > I badz tu madry, jadac poprzeczna ulica publiczna :-)

    Ha... tego nigdy nie widziałem. Mogę domyślać się, że status takiej jest
    podobny do wyjazdu z parkingu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek