    Subject: Re: Do Trybuna... (innym nie wolno czytać!!)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Fri, 17 Feb 2017 19:40:26 +0100

    > Chciałeś jakieś fotki Asusa Maxa ukazujące świat w złym
    > (nieprzychylnym) świetle. Oto jedno z nich:
    >
    > https://www.google.pl/maps/place/Pomnik+Poleg%C5%82y
    ch+Obro%C5%84c%C3%B3w+Wis%C5%82y+1920/@52.6715183,19
    .083033,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s-hC4xkQxsJZM%
    2FWJkIryD0oMI%2FAAAAAAAADAs%2FZ9EahZTq1H85Jg3xkuLIUW
    RykE82Il_ngCLIB!2e4!3e12!6s%2F%2Flh6.googleuserconte
    nt.com%2F-hC4xkQxsJZM%2FWJkIryD0oMI%2FAAAAAAAADAs%2F
    Z9EahZTq1H85Jg3xkuLIUWRykE82Il_ngCLIB%2Fs114-k-no%2F
    !7i3072!8i4096!4m13!1m7!3m6!1s0x471c9983994417ad:0xd
    e0be6e584db8d8b!2zT2Jyb8WEY8OzdyBXaXPFgnkgMTkyMCByLi
    wgV8WCb2PFgmF3ZWs!3b1!8m2!3d52.6711851!4d19.0824683!
    3m4!1s0x0:0xaa0c305e5cc2057!8m2!3d52.6713676!4d19.08
    32352!6m1!1e1?hl=pl&authuser=0

    > Zdjęcie to ukazuje (oczywiście w złym świetle) troskę ;) potomnych o
    > pomnik
    > żołnierzy broniących (głównie śmiercią swych ciał) mostu we Włocławku
    > latem
    > 1920 roku. Sowieci ponoć pokonali obrońców i weszli na most, wywołując
    > panikę
    > i w samym Włocławku, i wśród oficerów polskich, uciekających tym
    > mostem...
    >
    > (mnie tam nie było -- nie wiem, ile w tym prawdy)

    E, nie o takie światło mi chodziło. Ale fotka zupełnie niezłej jakości.
    O ile oczywiście jest dziełem Maxa..
    Natomiast co do wojen, bohaterstwa i innych wykoślawionych prawd. Jak
    można kogoś kto dał się zabić nazywać bohaterem, bohater to ten który
    przeżył a jego wrogowie gryzą piach.

> [...]
    > (ponoć rozbrykanego wówczas) miasta...
    >
    > Około 20 kilometrów w górę rzeki (w okolicach Nieszawy) Bolszewicy
    > przeszli
    > na lewy brzeg Wisły... Za czyn ów zuchwały zapłacili wysoką cenę, gdyż
    > wkrótce
    > musieli uciekać w wielkim popłochu -- chyba do Prus... ZTCW Gaj Gaj
    > był zbirem
    > spod ciemnej gwiazdy, zbrodniarzem -- nie żadnym żołnierzem, ale po
    > wojnie
    > polsko-bolszewickiej ,,wykładał'' jako profesor na radzieckim

    Odparli ruskich i tyle. Bitwy może i nasi przegrywali, ale wojnę zdaje
    się wygrali.. Tylko pewnie i ruski tak widzą tamte zderzenia - w
    kategorii zwycięstwa - "przepędziliśmy Lachów z ziem wschodnich, a więc
    jednak zwycięstwo".

> [...]
    > co niby :) PiS teraz właśnie naprawia -- IMO jakoś STRASZNIE POWOLI)
    >

    > Oddanie bez walki zbrodniarzom miasta zdobytego śmiercią żołnierzy
    > jest IMO zbrodnią wojenną!
    > Granice polsko-radzieckie RP są przesunięte na zachód względem linii
    > frontowych 1921 roku...
    > Radzieckie wojska były mocno wyniszczone a wewnątrz radzieckiej Rosji
    > wybuchały stale
    > rewolucje, rebelie, wojny domowe, czy inne bunty... Natychmiast po
    > dogadaniu się
    > z Polakami Tuchaczewski przerzucił wojska do gniecenia (i mordowania)

    ie zaczęto przed
> [...]
    > się nowy, jak się okazało ostatni, szturm
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Traktat_ryski_(1921) 18 marca
    >
    > IMO głupi ten, kto nie pojął wtedy tego, że Bolszewików można było
    > albo pokonać (rozgromić, unicestwić) wtedy (gdy byli słabi w efekcie
    > prowadzenia przez nich masy wojen) albo dopiero wówczas, gdy sami
    > siebie pokonają...
    >
    > Ale interesy Rzymu i żydów przeważyły w Rydze -- oddano wschodnie tereny
    > RON na pastwę bolszewickich zbrodniarzy, aby nie budować potężnego
    > państwa
    > federacyjnego z różnymi językami narodowymi, kulturą zróżnicowaną i

    Zasadniczo temu służy stawianie pomników - drażnieniu ludzi i próbą
    pokazania że mój idol to był KTOŚ a pozostali to śmieci niewarte
    wzmianki. Co najgorsze - jeszcze się taki wykolejeniec domaga szacunku
    dla swoich wyborów. Nie piszę tu teraz o miejscach upamiętnienia śmierci
    żołnierzy którzy zginęli w obronie swojej ojczyzny, bo tu nie może być
    dwuznaczności, ale o pomnikach w ogóle.

    > -=-
    >
    > Ty mieszkasz bliżej Włocławka niż ja -- możesz chyba coś dorzucić od
    > siebie...

    Nic - we Włocławku byłem raz w życiu. Jedyna rzecz która mnie
    zainteresowała w tym mieście to zapora na Wiśle.