    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Do Trybuna... (innym nie wolno czytać!!)
    Date: Fri, 17 Feb 2017 21:05:06 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" o8742m$mrd$...@n...news.atman.pl

    > http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6817b75r.png
    > tak wada ta opisywana jest w 1975 roku
    > widać tu wyraźnie -- ile jest w poziomie i ile jest w pionie
    > prawie w poziomie i prawie w pionie, bo dosłowny poziom i pion
    > to oś 90 stopni, 180 stopni i 0 stopni

    Wg tego różnica pomiędzy OP i OL to JEDNA dioptria w roku 1975.
    Pół dioptrii to graniczna dokładność aparatury z tamtych lat,
    zatem sumując błędy OP o OL (a tak należy postąpić tutaj) mamy
    różnicę wad (pomiędzy OP i OL) mieszczącą się w błędzie pomiarowym.

    OP w poziomie +7
    w pionie +5 czyli astygmatyzm +2 w osi 90 stopni

    inny zapis: +5+2 w osi 90 stopni
    (wciskamy cylinder stojący pionowo)

    OL w poziomie +8 (o jedną dioptrię więcej niż OP w poziomie)
    w pionie +6 (o jedną dioptrię więcej niż OP w pionie)
    czyli astygmatyzm +2 w osi 90 stopni (taki sam, jak OP)

    inny zapis: +6+2 w osi 90 stopni

    -=-

    Zapis +6-2 w osi 90 stopni znaczy:

    w poziomie +4
    w pionie +6
    czyli astygmatyzm -2 w osi 90 stopni lub +2 w osi 0 stopni

    Inny zapis: +4+2 w osi 0 stopni

    Ogólnie:

    -x dioptrii w osi y stopni === +x dioptrii w osi (y+90) stopni
    -x dioptrii w osi y stopni === +x dioptrii w osi (y-90) stopni

    +90 czy -90 -- w obu wypadkach mam prostopadłość
    czy do pionu dodamy 90, czy odejmiemy 90 -- uzyskamy poziom

    Ale przekręt ;) o 90 stopni (pi/4) nie wystarczy.
    Trzeba jeszcze stosownie zmienić tak zwaną 'sferę' czy 'bazę'.

    http://www.optykomat.pl/index.php?mid=notacje_zapisu
    _cylindra

    Bernacka zmienia sferę, lecz nie zmienia osi.
    W istovie rzeczy sfera OL wprowadza ją w błąd.
    Bernacka nie zakłada braku poprawnej korekcji.

    + taki brak (rzędu 3 dioptrii) oznacza odebranie szansy OL na
    czytanie a u osoby w moim wieku -- na widzenie ostre w ogóle

    + badanie (bardzo pobieżne) ostrości widzenia OL mówi, że oko widzi
    (nie mówi, jak długo -- a widzi raptem 2 czy 3 sekundy)

    = zatem trudno (bezmyślnie) założyć niedokorygowywanie OL

    W istocie kosa ;) Bernackiej natrafiała na co najmniej kilka kamieni:

    - mimo zbliżającej się u mnie pięćdziesiątki, akomodacja pracuje niemal dobrze

    - OL widzi, ale bardzo szybko (po 2 czy 3 sekundach męczy się i ,,ucieka'', co
    prawdopodobnie jest powodowane wzrokiem (oczy to jeno fragment wzroku) zmęczonym
    naprawą obrazu słanego przez OL a zawierającego zbyt wiele artefaktów; OL po
    tych
    paru sekundach ,,ucieka'' dowolnie -- na zewnątrz, do wewnątrz, do góry czy
    dołu,
    dlatego nie można mówić o stałym zezowaniu OL czy o zezie oczu

    tak pracującemu oku okuliści nie dają żadnych szans, bo mają świadomość
    tego, ile to oko jest warte w ,,poznaniu'' [nie wiem, ile we Wrozławiu]

    korygują poprawnie astygmatyzm (+2 w osi okolo 100 stopni) bo akomodacja
    nie koryguje astygmatyzmu

    korygują niepoprawnie (niedokorygowuja o 2 czy o 3 dioptrie) dalekowzroczności,
    aby dać OL szansę na widzenia z daleka za sprawą akomodacji, kładąc lachę ;) na
    zgubne efekty zjawiska, o którym piszę w poście dotyczcym rysowania okularów
    sześciolatla

    - po części tak korygują, bo brak soczewek
    - po części dlatego, aby wyrównać obrazy OP i OL
    im więcej dioptrii ,,na nosie'' -- tym większy obraz na siatkówce
    zbyt duża różnica wielkości obrazów (różnica w dalekowzroczności
    pomiędzy OP i OL wzrasta wraz z moim wzrostem -- dowodem jest
    dokumentacja medyczna) nie sprzyja poprawnemu widzeniu
    - po części zaś dlatego, że nie ma jasności w medycynie ani
    co do problemu różnicy wielkości obrazu, ani co do problemu
    zezowego (swoistej niezborności ;) poznawczej -- akomodacja
    mówi: DAL, zez mówi: BLIŻ)
    - po części zaś dlatego, że (powielając język prawników)
    zakładanie okularów na dupę nie wspiera wzroku ;)

    - Bernacka nie wie, czym jest niezborność, zwana astygmatyzmem

    Mój problem niedowidzenia nie jest powszechny, ale Bernacka jako biegła musi go znać!

    Natomiast astygmatyzm ponoć dotyka każdego człowieka -- w różnym stopniu.
    Obecnie wykrywany jest u coraz większej liczby ludzi -- bo coraz
    dokładniejsze są urządzenia mierzące refrakcję ludzkich oczu.

    2 dioptrie astygmatyzmu to zbyt wiele, by móc nie tylko czytać, ale i jeździć
    samochodem.
    Ja mam zakaz (na papierowym Prawie jazdy była adnotacja) prowadzenia pojazdów bez
    korekcyjnych okularów.

    Korekcja Bernackiej daje aż 4 dioptrie astygmatyzmu,
    co słychać :) na nagraniu audio poczynionym podczas
    badania mnie przez Bernacką. Tego nagrania SSO Rogowska
    (nie pamiętam imienia -- mogę rzucić okiem) nie chciała
    poznać przed wydaniem wyroku...

    Okuliści (pomijam Bernacką) dają mi szansę na widzenie OL z daleka
    przy założeniu poprawnej (czy niemal poprawnej) pracy akomodacji.
    Zaczyna się to wtedy, gdy jestem tak młody, że nie ma obawy
    o poprawność pracy akomodacji. Obecnie można spierać się o to,
    czy moje oczy dostatecznie dobrze akomodują, ale spór ów łatwo
    zakończyć rozstrzygnięciem:

    -- wystarczy dać mi do czytania tekst, gdy na oczach mam okulary z poprawną korektą
    (korekta poprawna daje ostre widzenie z daleka; do ostrości z bliska -- potrzebna
    jest akomodacja)

    I aby było jasne -- OL będzie ostro widziało, ale tylko przez 2 sekundy czy 3...
    Po tym trzeba je zamknąć,chwilę odczekać, aby znów widziało...
    Po minucie takiej zabawy nie będą to już 2 czy 3 sekundy -- wzrok zażyczy sobie
    więcej czasu na odpoczynek.

    Zachowanie OL mówi wiele o stanie wzroku:

    + OL ma ponad 100% ostrości widzenia (po pełnej korekcie) z bliska, więc plamka
    żółta OL jest w dobrym stanie
    + OL przestaje być użyteczne (widać to gołym okiem, bo OL ,,ucieka'') po 2 czy 3
    sekundach
    + problem OL jest prawie na pewno wrodzony (został zauważony bardzo wcześnie przez
    niespecjalistę,
    przez dermatologa)
    = zatem problem niedowidzenia OL leży poza samym okiem i dotyczy najprawdopodobniej
    także OP;
    o tym, że OP ma także problemy, świadczy niemożliwość szybkiego (normalnego)
    czytania

    Co jednak o niedowidzeniu oka może mówić Bernacka -- która nie rozumie prostego
    problemu jakim jest astygmatyzm?

    -=-

    BTW klasyfikacji...

    dr Kępska przed dr Bernacką -- niedowidzenie OL
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/16833-32i.png
    dr Bernacka -- niedowidzenie średniego stopnia OL
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/16824-25.png
    dr Kępska po dr Bernacką -- niedowidzenie OL średniego stopnia
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/26-30-31i.png

    Problem podobny do problemu ,,neurologicznego'':

    dr Kajka przed dr Rudzińskim -- renta należna jak psu miska
    (akurat dr Kajka nie użyła słów 'jak psu miska' literalnie ale znaczeniowo tak to
    określiła)
    dr Rudziński z komisji ZUS i z Zespołu dającego Karty parkingowe -- renta nie jest
    należna
    dr Kajka przed dr Rudzińskim -- renta nie jest należna

    Jest to powszechnie znany problem ,,synchronizacji'' lub ,,solidarności
    zawodowej''...

    > http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821calyzez.png
    > zez zbieżny (Bernacka twierdzi, że niedowidzenie było spowodowane zezem
    > rozbieżnym i dużą różnicą wad pomiędzy okiem prawym i okiem lewym; zez
    > był kiedyś zbieżny a różnica wad była mała
    > http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821zez.png

    -=-

    Rozumiem, że 10 niewiele (zwłaszcza po dodaniu znaku stopnia) różni
    się od 100 -- ale dr Bernacka jest pytana o ten błąd i dwa razy
    uchyla się od odpowiedzi, nieświadomie przyznając mi rację co do
    tego, że poprawna korekcja OL da ponad 100% widzenia z bliska
    a samą różnicę (+2 kontra -2) nazywa nieidentycznością -- bodajże...
    (odsyłam do opinii uzupełniających -- nie mam już sił)

    Reasumując:

    - zez zbieżny kontra rozbieżny
    - duża (zawarta w błędzie pomiarowym) różnica wad
    - nieidentyczność
    - wywiad, a raczej jego brak
    - mylenie warunku koniecznego z wystarczającym

    Dr Bernacka przykrywa problemy (zgłaszane przeze mnie)
    laniem wody i biciem piany -- opisywaniem tego, czego
    nie kwestionuję...

    -=-

    Nadal twierdzę, że jeśli

    + wyśpię się :) dobrze
    + będę miał oczy zamknięte (odpoczywające!)
    przez kilka dni :) tuż przed badaniem

    = z pełną korekcją okularową będę miał ponad
    100% widzenia ostrego OL z bliska :) pomimo
    mego wieku [XXI?] i niedowidzenia OL

    I mogę to udowodnić. :) Niestety OL szybko (w parę sekund) zmęczy się.
    OL dobrze ;) nadaje się jedynie do informowania o dostrzeżonym ruchu.
    Jest jak bredzący biegły, którego trzeba wyłączyć, by nie przeszkadzał...

    -=-

    KONIEC PISANIA NA WIELE DNI!!!!!
    PRAWIE NIC NIE WIDZĘ!!!!!
    JAK SĄ BŁĘDY -- BĘDĘ POPRAWIAŁ PO ODPOCZYNKU.